Ford Fiesta 1.6 Turbo (1990)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.6 Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1990 |
Jaar van aanschaf | 1999 |
KM-stand bij aanschaf | 105.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De Ford Fiesta is een echte bom op wielen. Van de GTI-achtige auto"s is dit een van de snelste. Trekkracht heb je in het hele gebied, zowel vanaf 0 km/h als bij 120 km/h. Rijden binnen de bebouwde kom is een ramp (zeer stug geveerd), op de snelweg of bochtige binnenwegen daarentegen is een feest. De acceleratie is enorm. Uiterlijk valt hij op door de kenmerkende spoilerwerk van de XR2i en de luchtuitlaten op de motorkap. Het interieur wordt gesierd door twee fantastische Recaro kuipstoelen (geen overbodige luxe).
Kortom: een veradelijk scheurijzer.
PROBLEMEN
Tot nu toe heb ik vooral problemen aan het koelsysteem gehad. Pas na vernieuwing van de wateromp, slangen en alle bedrading voor de fan, thermokoppel enz. functioneerde alles weer naar behoren. Ondanks al deze vernieuwingen zijn de koelproblemen niet volledig opgelost. De Fiest RS Turbo heeft nou eenmaal een krap bemeten koeling. Hij heeft de neiging snel warm te lopen.
Verder heeft deze wagen het probleem dat elke geblazen motor heeft, na +/- 100.000 a 150.000 km is de turbo aan revisie toe. Zo ook de mijne.
Ondanks deze (kostbare) reparaties blijft het een fantastische wagen die ik nooit meer weg zal doen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren