Ford Fiesta 1.4 16V First Edition (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.4 16V First Edition |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 66.000 km |
KM-stand laatst | 110.000 km |
ERVARINGEN
- 110.000 km
Mijn Ford Fiesta heb ik gekocht bij de ford dealer in 2007. Ik had een betrouwbare auto nodig, die per maand niet al te veel zou kosten.
Tot nu toe bevalt de auto erg goed. Hij heeft een uitstekende wegligging waar Ford om bekend staat.
De stoelen geven voldoende steun en zitten zelfs na 1600 km non-stop rijden nog best goed.
Het verbruik ligt rond de 1 op 13 a 14. Ligt een beetje aan het soort verkeer. Veel stadsritten resulteert al snel in een hoger verbruik. Als je echter je best doet kun je met deze auto rond de 1 op 15 a 16 rijden. Het is me zelfs een keer gelukt op een tank 1 op 19 te rijden. Dit was in het buitenland met voornamelijk 80 km wegen.
Een absolute plus aan deze auto is de voorruit verwarming. Ideaal! Zowel wanneer de ruiten beslagen of bevroren zijn. Binnen een mum van tijd heb je weer een goed zicht.
Het motorvermogen van de 1.4 is voldoende om fatsoenlijk van a naar b te rijden. In het stadsverkeer kun je goed meerijden. Op de snelweg of provinciale wegen kun je niet op motorvermogen gaan inhalen. Daarvoor is er simpelweg teweinig trekkracht.
PROBLEMEN
- 110.000 km
Juli 2007
De afwerklijsten op de B-stijlen aan de buitenzijde zijn alle 4 onder garantie vervangen. De bevestiging van deze lijsten had losgelaten, waardoor ze op de snelweg begonnen te klapperen.
Januari 2008
Speling op de spoorstang links voor. Ik merkt vooral op klinkerwegen dat er op het linker voorwiel speling zat. Bij de garage bleek er vocht in een kogelgewricht te zitten waardoor er roestvorming was ontstaan. Deze roest had op zijn beurt weer de speling veroorzaakt.
Augustus 2008
Tijdens de vakantie begon de motor te schokken rond de 1800 rpm. Buiten dit toerental was er niets te merken. In eerste instantie dacht ik aan vuile benzine. Dit verklaarde echter niet dat het schokken alleen rond de 1800 rpm plaats vond.
Na ongeveer 500 km hield de motor het helemaal voor gezien. Het motormanagement lampje ging branden en het werd langzaam stil in de auto.
Beetje vervelend op 1800 km van huis.
De wegenwacht was echter snel ter plaatse. De man keek, luisterde en overwon! Binnen 2 seconden wist de man van de wegenwacht dat het de stroomverdeler was. Deze scheen vaker voor problemen te zorgen bij Ford. Bij een plaatselijk Forddealer het nieuwe onderdeel opgehaald, even erin schroeven en de Fiesta liep weer als een zonnetje.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren