Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium X (2015)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium X |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2015 |
Jaar van aanschaf | 2015 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 1.700 km |
Beginnen allebei met 'F'...
- 1.700 km
De vorige auto: Fiat 500 L lounge. Auto daarvoor? Skoda Yeti. Daarvoor: Ford CMax... (en daarvoor nog 9 andere fords, allemaal Mondeo's)
Dus...na twee keer vreemdgaan weer terug op het nest.
Hoe de 'slippertjes' bevielen? Yeti was mijn eerste kennismaking met de Sjoemelfabrikant familie. In alle opzichten geweldige bak die de CMax snel deed vergeten. Kon ik van de Fiat niet zeggen. Vooral de twin air was een vergissing.
Mijn vrouw reed een 9 jaar oude Fiesta. We ruilden ze tegelijk in voor 1 nieuwe: de Fiesta snow white titanium 1.0 ecoboost met alles erop.
We ruilden dus twee Fjes in voor een nieuwe F.
Wat opvalt t.o.v. de oude Fiesta: wat is de B klasse groot geworden! Wat opvalt t.o.v. de ingeruilde Fiat: wat is de Ford meer auto!
Anders gezegd: de Fiesta is qua ruimte, rij ervaring, dynamiek en uitrusting duidelijk een klasse hoger dan hij feitelijk claimt.
Dat is misschien wel het beste compliment op dit moment.
Los van de looks: t is niet voor niets nog steeds een zeer populair model, al dik 8 jaar lang. Dat zegt toch wel wat.
Met name v.w.b. rijdynamiek voel ik me weer 'thuis': knap dat de Ford technici een rij en stuurgevoel weten te scheppen dat geen andere auto zo heeft. Het is net een kart: je gooit hem zo de hoek om!
Super zuinig: dus echt niet. 'Gewoon' 5.3 op 100 bij een redelijk rustige rijstijl (langere ritten, rond de 120).
Tot zover even. Rest volgt andere keer..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.