Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium (2014)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Fiesta 1.0 80pk Titanium |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2014 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 32.000 km |
KM-stand laatst | 45.000 km |
Ervaring na 1 jaar
- 45.000 km
Oktober 2021 op zoek naar een "nieuwe" derde auto voor woon werk verkeer van de vrouw.
De Focus van 2002 begint wat krokant te worden dus afscheid van nemen voor de apk afloopt.
Vanwege mijn goede ervaring van het zelf uit Duitsland importeren in Duitsland gezocht naar een Fiesta mk7 facelift. Dit keer max 300km van mijn huisadres. Deze gevonden op ebay kleinanzeigen, bij een particulier. Bj 2014 met 32000km. Bij bezichtiging bleek het een private lease te zijn welke de eigenaar recent had overgenomen van Ford. Voordeel een volledige kloppende onderhoudshistorie bij de dealer. Vorige eigenaar was een 25 jarige welke liever met zijn vaders lease E-klasse reed dan met zijn eigen fiesta.
De prijs was gunstig en de auto in goede staa dus de koop gesloten.
De grootste hobbel van het importeren waren de Corona maatregelen van de Duitse overheid. Alleen op afspraak auto's overschrijven. De vorige eigenaar had wat problemen met uitschrijven waardoor mijn afspraak voor inschrijven verlopen was. Uiteindelijk na wat mitsen en maren toch gelukt.
Om de auto goed uit te proberen kort na aanschaf een reisje van 1000km gemaakt naar Duitsland. Auto rijd op zich goed, natuurlijk niet de snelste. Gemerkt dat er af een toe een hik in zit bij accelereren. In eerste instantie dacht ik dat de weinige kilometers en korte ritten voor vervuiling had gezorgd. Injectie reinier hielp niet.
Bij uitlezen zat er een foutcode in gerelateerd aan de bobine. Met een nieuwe bobine was het probleem verholpen.
Bij de oliewissel welke ik zelf doe viel op dat er rubber stukjes in de olie zaten. Dan ga je jezelf goed inlezen en blijkt dat de distributie riem in de olie loopt en onderhoud gevoelig is.
Dacht eerst de distributie wissel door de dealer te laten doen, maar vanwege de vele arbeidsuren is dit een forse kostenpost. Mezelf goed voorbereid met het werkplaats handboek en het juiste gereedschap gekocht. Naast de timingset heb je een koppelvermeerderaar nodig om de krukasbout te kunnen (de)monteren.
In de kerstvakantie de distributie riem vervangen. Heeft me 2,5 dag gekost. Veel werk, maar met het werkplaats handboek, juiste gereedschap, goede voorbereiding en gezond verstand is het te doen.
Nu kunnen we weer een aantal jaren vooruit.
De distributie is dus een serieus punt van aandacht bij een Ford 1.0.
Verder voldoet de fiesta voor ons prima als 3e auto. Hij is niet snel. Maar voor de woon werk ritjes voldoet 80pk. Rij je grotere afstanden en meer snelweg dan is de 100pk of 125pk de betere keuze.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties3
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Ford Fiesta
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost – 2013 – 312.689 km - Klokje Rond

Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies

Dubbeltest - Ford Fiesta Red vs. Volkswagen Polo BlueGT

Ford Fiesta Black/Red Edition (2014) - Test

Dubbeltest - Ford Fiesta ST vs. Mini Cooper S

Lezersreacties (0)
Reageren