Ford Fiesta 1.0 C (1987)

autoreview

Ford Fiesta

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 C
Versnellingen4, Handgeschakeld
Bouwjaar1987
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf110.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Ik heb 20.000 betrouwbare, redelijk zuinige kilometers gemaakt in dit oude beestje, dat ik voor 230 euro heb gekocht, en voor 100 verkocht.

De auto deed het altijd, ook midden in de winter, maar daar was ook alles mee gezegd.

De top van 137 icm 4 versnellingen zorgde voor een boeing-sound op de snelweg, van 0-100 duurde van Amsterdam tot Hoogeveen, en bij een drempel sloeg je met je hoofd een deuk in het dak.

Toch had de auto wat, vanwege de no-nonsense uitstraling ( of eigenlijk helemáál geen uitstraling ). Hij heeft me een jaar en 20.000 km gebracht waar ik moest zijn, zonder morren. Op het laatst kreeg hij veel elektrische problemen ( ruitenwissers die een eigen leven gingen leiden, sissende zekeringenkast als je hem in de achteruit zette etc. ) en werd het zo zoetjesaan tijd voor wat anders.

Hoewel ik sinds kort naar alle tevredenheid rijd in een Fiat Ritmo, denk ik af en toe nog wel terug aan mijn Fiesta. Puddingtarzan, het ga je goed !

PROBLEMEN

De kosten die ik in 20.000 km heb gehad zijn:

Nieuwe motorolie ( 25 euro )
’Nieuwe’ motorkap ( 12.50 euro )
’Nieuwe’ koplampunit ( 10 euro )
Nieuwe voorbanden ( 60 euro )
Achterste stuk uitlaat ( 90 euro )
nieuwe ruitenwisserbladen ( 7.50 euro )
Fuseekogel vervangen ( 20 euro )

Dit zijn allemaal slijtonderdelen, valt ontzettend mee dus. Op het laatst werden de zekeringenkast, en eigenlijk de electronica in het algemeen wel Italiaans slecht. Dat was ook een van de hoofdredenen om hem uiteindelijk weg te doen.

Voor de rest is het een illusie om te denken dat Franse auto’s roesten en Duitse niet. Mijn Fiesta had een aantal oppervlakkige, maar hardnekkige plekken (vooral de achterste wielkasten waren een maanlandschap geworden).

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.