AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2019) #4

autoreview

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2019)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf9.542 km
KM-stand laatst41.500 km
Lezerswaardering: 40%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Goede auto

  • 2.000 km

Auto rijdt erg plezierig. Een minpuntje vind ik dat je heel moeilijk 50 km /uur kan rijden in zijn vierde versnelling, de motor maakt dan te weinig toeren en begint dan te brommen wat toch wel lastig rijden in de stad is, daar kom je weinig boven de 50 km/p uur. Met de eco stand uit doet de turbo zijn uiterste best en dat voelt zeer prettig. Het verbruik is nog niet je dat. Mede door dat in de 3e versnelling te moeten rijden in de stad en de laatste week constant de airco heb moeten gebruiken, kwam ik op 1:12,7.

Na twee maanden

  • 12.000 km

Nog steeds een tevreden autorijder. Fiesta rijdt als een zonnetje. Ben inmiddels wel gewend aan het rijden in zn derde versnelling in de stad.
Overschakelen naar 4 gaat bij 60 km p.u. het beste. Daaronder is het toerental te laag en begint de motor te brommen. In verbruik maakt het niet veel uit. Inmiddels is het verbruik gemiddeld 1:16, wat redelijk te noemen is. Van een andere reviewer heb ik gelezen dat het verbruik 1:20 werdt na het gebruik van Shell V Power. Ik ga dat zeker een keer uitproberen. Verder niets dan lof tot nog toe. Alleen de bediening van de vele knopjes op het stuur en het navigatie systeem vergen wel de nodige aandacht. De airco werkt zeer goed, met de afgelopen hete zomer was dit een verademing.

Na twee jaar

  • 30.000 km

De auto is nu 3 jaar oud dus precies 10.000km per jaar mee weggetuft.
Nog altijd zeer tevreden Het benzine verbruik is redelijk te noemen, 1:146
gemiddeld. Geen storingen of onkosten gehad. Auto rijdt heerlijk, is rustig en rijd pittig wanneer turbo aangezet wordt. Zou geen andere wensen. Voorlopig gaan we op naar de 40.000 km.

Na 4 Jaar

  • 40.500 km

Na bijna 4 jaar toe aan de AP.K Keuring. Met 40500 km op de teller zijn er geen problemen geweest. De auto rijdt prima, benzine verbruik
blijft op gemiddeld 1;146. Alleen de voorbanden zijn vervangen omdat er 1 lek geraakt was en niet te repareren en omdat ze driekwart
versleten waren. De achterbanden hebben nog steeds een loopvlak van ruim 5mm. Ik voorzie geen grote reparaties na de keuring dus hoop voorlopig weer 2 jaar zonder zorgen te kunnen rijden.

Na APK

  • 41.500 km

Auto alles goedgekeurd
Groot Onderhoudsbeurt gehad.

Totale kosten € 640,00
Wat ik wel veel geld vind.

Maar ja, auto kan er weer twee jaar tegen.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren