Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017) #4

autoreview

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium (2017)

Signalement

UitvoeringFiesta 1.0 EcoBoost 100pk Titanium
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf32.632 km
KM-stand laatst52.435 km
Lezerswaardering: 70%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn tweede Fiësta 100 pk titanium

  • 32.632 km

De vorige nieuw gekochte ecoboost titanium 100 pk uit 2013, heeft de 120.000 probleemloos doorstaan. Met (ik had alle rekeningen nog) slechts een set remblokken, nieuwe ruitenwissers en natuurlijk banden, kan ik tevreden terugkijken. Dat ik mijn bijna 11 jaar oude Fiësta heb ingeruild, had vooral te maken, met het feit dat de distributieriem vervangen moest worden. Er zijn een aantal bedrijven die dat voor rond de € 1100 doen. In Groningen schijnt er een te zitten. De dealers vragen aanzienlijk meer!
Mijn tweede Fiësta met 32 k op de teller zag er goed uit. De twee rekeningen van de onderhoudsbeurten zaten erbij. Ik stapte over het nadeel van een tweedeurs en zag later, dat door het lagere gewicht de wegenbelasting maandelijks € 9 lager was.

Vergelijking model 2012 - 2017

  • 40.900 km

Wat is er vanaf 2017 zoal verbeterd aan de Fièsta?
De wegligging was al goed, maar is nu werkelijk fenomenaal. In bochten zowel kort als de lange doordraaiers, het gaat allemaal zo gemakkelijk en met veel gevoel. Ook de koersvastheid is geweldig. De stoelen zaten al goed, maar bij de nieuwe is het net iets beter. De auto is stevig, lees sportief geveerd.

Navigatie

  • 40.900 km

De Ford navigatie sync 3 heb ik voor € 50 laten updaten en die werkt naar behoren. Regelmatig gebruik ik ook Android auto. Mijn oude Tom Tom die ik in de vorige Fiesta met wat zagen en plakken strak op mijn dashboard had staan, mis ik soms nog wel.
Deze uitvoering beschikt over een B&O audio installatie. Ik vond het huismerk van Ford (Sony) altijd goed. Wel produceert B &O een strakkere bas en dat mag ook wel met een meerprijs van € 500. De centrale speaker reflecteert wel in de voorruit! de versterker zit daar waar ik liever een reserve wiel heb zitten.
Er is veel geschreven over het vernieuwde dashboard. In veel opzichten beter, dat wel. Toch nog een wanklank. Op klinkerwegen hoor ik nu helaas
geluiden afkomstig van het dashboard. Zelfs na bijna elf jaar was dat in mijn oude Ford beter.

Weergave klokkenwerk

  • 40.900 km

De weergave van de snelheid klopt nu veel beter. Bij 120 op de teller, reed mijn oude Fiesta in werkelijkheid maar 113 km. Ook de tripcomputer gaf een positiever beeld van de werkelijkheid. Gaf ie 5.5 aan, dan kon je er wel 0.3 bijtellen-
De nieuwe doet dat ook dat veel exacter
Conclusie: De nieuwe Fiesta is toch weer beter.
Het enige wat bij de oude beter was, is dat die geen bijgeluiden had van het dashboard. Tot zover mij review

Meer over geluid en verbruik

  • 40.900 km

De Fiësta was altijd al stil.(boven 2000 tpm) Bij deze ontbreekt het motorgeluid vrijwel geheel. Schakel niet op de indicator (zelfs berg op zou je dan bij 80 naar 6 moeten) Op de snelweg schakel ik op zijn vroegst naar 6 bij 100. Dan draait ie precies 2000 toeren. Zit je daaronder dan wordt je getrakteerd op een brom! Op hogere toeren is de motor stil, maar daaronder klinkt ie zwaar.
Het verbruik van de nieuwe is ook gunstiger. Bij het in gebruik nemen van deze Ford, stond de tripcomputer op 5.7. dat was over een afstand van 4200 km. De vorige eigenaresse reed ook veel minder en waarschijnlijk kortere stukken.
Nu na een traject van ruim 6000 km gaf de tripcomputer bij mij 5.2 aan. Nadat ik langere afstanden heb gereden met minder wind kwam ik op 5.1.
Ik heb een aantal keren mijn tank volgegooid bij hetzelfde tankstation en kwam zelfs boven de magische grens van 1 op 20. 1 op 21,4 Ik moet er wel bij vermelden dat ik steeds overdag heb gereden, dus veel op de snelweg 100 in zes. . Met de oude kwam ik nooit gunstiger dan hooguit 19 km op 1 liter. Weer een plus voor de nieuwe.

Ruim 1 jaar verder

  • 52.435 km

Tot dusver geen enkel probleem te melden. Hopelijk blijft deze Fiësta net zo probleemloos als de vorige. Deze auto kocht ik bij Vak garage Roest in Goudriaan in 2023. Voor een kleine beurt vraagt men iets boven € 250.
Dit bedrijf komt goed over. De inruil en verkoopprijs zijn in balans en ik werd over het geheel goed geholpen. Over de Fiësta: Nog steeds tevreden. Wegligging, stabiliteit zijn echt top. Het verbruik is gedaald naar 4.9. over een afstand van 8000 km. Dit is opmerkelijk, want met de vorige 1.0 ecoboost 100 pk kwam ik krap aan de 1 op 18. Topsnelheid gemeten in 6 ruim 180

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.