Ford Escort 1.3i CLX (1994)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Escort 1.3i CLX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1994 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 96.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Eind vorig jaar besloten om mijn eerste auto uit te zoeken. Ik zocht naar een degelijke auto, waar ik zonder veel kosten met zoveel mogelijk comfort een redelijke hoeveelheid kilometers mee kon maken, voor zo weinig mogelijk geld. Eisen die veel leeftijdsgenoten met mij zullen delen. Ik had nog een extra wens, namelijk een beetje een grote auto, gezien mijn lengte (2m2). Uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de Ford Escort omdat ik deze een mooie uitstraling vind hebben, erg betaalbaar is (gigantisch veel aanbod) en er erg betrouwbaar uitziet.
Voor 1250 euro heb ik deze Escort gevonden bij een lokale handelaar, wat niet veel geld is voor deze wagen. Nu meer dan een jaar later ben ik nog steeds erg tevreden met de auto. Hij is redelijk traag, maar dat weet je natuurlijk als je een 1.3 blok neemt bij een auto van 1050 kilo. Vorig jaar ben ik er mee naar Hannover gereden, ook op de autobahn voluit met rond de 165 KM/h tellersnelheid veel lawaai, maar weinig last. Bij terugkomst kwam ik er wel achter dat hij onderweg alle olie opgerookt heeft, maar daar kan ik waarschijnlijk mezelf de schuld van geven. Zowel op de heen als terugweg vanaf de Duitse grens mijn rechtervoet niet meer van de vloer gehaald. Voor en na de tijd heeft hij weinig olie genomen.
Ik heb in dit jaar de kilometerstand dus met 30 DKM verhoogt, wat comfortabele kilometers zijn geweest.
Halverwege dit jaar heeft hij voor volgens mij 50 euro een nieuwe APK gekregen, probleemloos.
PROBLEMEN
Dynamo vervangen (ongeveer 106 DKM)
Hiervoor vond de Escort het nodig mij stil te laten staan, ANWB heeft accu wat bijgeladen, vervolgens zelf naar de dealer gereden.
Accu vervangen (ongeveer 150 kilometer na het vervangen van de Dynamo)
Doordat de dealer niet zo attend was om de accu even na te kijken bij het vervangen van de dynamo kwam ik een dag later weer stil te staan. Na het vervangen van de dynamo krijgt de accu wat meer stroom te verwerken, wat bij een slechte accu tot defecten leid, werd mij verteld door de ANWB. Hij vond het vreemd dat de dealer dit niet even had gecheckt/opgemerkt.
Contactslot vervangen. Sleutel pakte steeds slechter. Dit schijnt een euvel te zijn met Escorts en Sierra’s. Bijna standaard vervangen om de 120 DKM, misschien iets om op te letten mocht je een Escort willen aanschaffen. Overigens voor 5 tientjes inclusief inbouwen een nieuw slot op kenteken, dus van fabriek besteld. Wat inhoud dat ik gewoon de originele sleutels kan gebruiken.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

De snelle facelift van de Ford Escort Mk5 - Uit de Oude Doos

Ford Escort 1.6i CLX (1994)

Ford Escort 1.6i CLX (1995)

Theo en Thea Haverkamp gaan hun MG ZS zo lang mogelijk op de weg houden

Nieuwe Dacia Duster scherper dan ooit - Vooruitblik

Lezersreacties (0)
Reageren