Fiat Stilo 80 16v Active (2002) #4

autoreview

Fiat Stilo
Fiat StiloFiat StiloFiat StiloFiat StiloFiat StiloFiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieurFiat Stilo - interieur

Signalement

UitvoeringStilo 80 16v Active
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na zo’n 3 jaar begint het zoals bij veel mensen te kriebelen en gaat men eens op zoek naar een andere wagen. Gezien mijn (bij aankoop) nog jonge leeftijd kon ik natuurlijk wel weer een 2de handse snelle auto kopen maar daar de vast lasten daarvan erg hoog waren/zijn toch besloten dit niet te doen.

De Stilo is eind 2001 geintroduceerd en sprak me gelijk erg aan. Ik vond/vind het een zeer sportief uitziende auto met een heleboel interressante opties al standaard aanwezig. Na een proefrit in de auto welke me absoluut niet tegenviel de knoop doorgehakt en er een eentje besteld. Als opties een schuif/kanteldak, cv met ab, achterspoiler en het subwoofersysteem. Vervolgens bij de plaatselijke velgenboer een stel mooie 17’ wielen uitgekozen want die wieldoppen vind ik maar niks onder zo’n sportieve wagen.

Nadien de looks nog wat verbeterd middels een verlagingssetje, logoloze grill en getinte raampjes. Daar de motor standaard een best wel schel geluidje geeft de achterdemper vervangen door een sportdemper van Remus. Op zich geen probleem ware het niet dat rond de 2500 tot 3500 toeren de einddemper te zwaar bromt. Een snelwegrit is dan ook vaak wat vermoeiend. Het verlagingssetje (alleen veren) heeft als nadeel dat de boel gaat aanlopen als je met meer dan 2 personen de weg op gaat.

De standaard radio is uitstekend en zeker in combi met de fiat subwoofer zeker een aanrader voor de gemiddelde luisteraar. Wel zou ik adviseren de voorspeakers te vervangen voor een ander setje. Ik had ze zelf vervangen door exemplaren van CDT Audio waardoor de installatie zuiverder klonk en ook op hogere volumes helder bleef klinken.

De Stilo heeft me nooit in de steek gelaten en heeft me veel rijplezier gegeven. Met pijn in het hart heb ik dan ook recentelijk afscheid van hem genomen daar ik graag nu een wat snellere wagen wilde en er binnenkort ook wat duur normaal onderhoud zat aan te komen (banden, remmen, distri, accu e.d.)

Als je meer informatie wil hebben over de stilo kun je deze ook vinden op de volgende pagina’s: www.stiloclub.nl en het forum op www.stilogroup.net

PROBLEMEN

De enige problemen zijn geweest een rammelende aandrijfas (productiefoutje) en af en toe wat spookmeldingen. De spookmeldingen zijn bij een volgende keer herstarten alweer verdwenen en berusten dan ook op een mistverstand. Het enige vervelende probleem is in de winterperiode het krakende dashboard. Helaas is hier nooit een oplossing voor gevonden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.