Fiat Stilo 2.4 20v Abarth Selespeed (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Stilo 2.4 20v Abarth Selespeed |
---|---|
Versnellingen | 5, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2004 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Onvoorstelbaar soepele motor, krachtig en comfortabel. Prima acceleratie ook bij tussensprints. Perfecte wegligging. Zeer stil in het interieur zelfs bij hoogst illegale snelheden. Schakelt zeer soepel zowel op automatic als bij handbediening. Heel fijne stuurbekrachtiging in twee standen in te stellen. Het stuurgevoel blijft, na enige gewenning, ook bij hogere snelheden heel direct.
Fijne, stevig aanvoelende stoelen die een zeer ruime verstelmogelijkheid hebben en zeer goede steun bieden, ook zijdelings. Onvoorstelbaar uitgebreide uitrusting op veiligheidsgebied (aktief zowel als passief), op comfortgebied (regensensor, lichtsensor, parkeersensoren, automatische dual-zone airco, cruisecontrol en als optie elektrische verstelbare stoelen en spiegels met 3 geheugenstanden) en op het gebied van communicatie (volledig geïntegreerde autotelefoon), audio (radio, cd, mp3 en als optie een goede 5 cd cd-wisselaar) en navigatie (Navteq navigatiesysteem met groot kleurenscherm) alles volledig geïntgreerd.
De auto rijdt heel fijn, een echte liefhebbersauto. Een kwestie van smaak natuurlijk maar met name de 3-deursuitvoering is een juweeltje qua design. Collega´s, bekenden etc. zijn zonder uitzondering verbaasd (in positieve zin) bij de kennismaking en uitleg. Je moet het er wel voor over hebben om ruim 550 pagina´s handleiding door te worstelen (op zich al een feest in afwachting van de aflevering!). De eerste series schijnen, het ene exemplaar wat meer dan het andere, wat last te hebben gehad van ’kinderziekten’ maar vanaf tweede helft 2003 en met name modelversie 2004 is dat verleden tijd. Ik kan, naast het ’iele’ claxongeluid, slechts één mogelijk nadeel noemen (ervan uitgaande dat men bewust een 3-deurs kiest met de daarbij behorende beperkte -instap- ruimte achterin) en dat is het benzineverbruik. Ik verbruik tot op heden gemiddeld 1 op 9,5. Dat is op zichzelf best veel maar gelet op de motor (2.400 CC 5 cilinder 20 klepper met 170 PK!) valt het weer best mee. Als je de benzine zelf moet betalen is het echter een punt van aandacht!
PROBLEMEN
Bij aflevering bleek de rolgordel midden achter niet af te rollen en is (uiteraard) voor garantie vervangen. Een enkele keer komt tijdens de startprocedure via de boordcomputer(s) een ’spookmelding’ voor die echter direct weer verdwijnt; bij een volgende update van het systeem moet dit verholpen zijn. Het betreft een melding ’low oil pressure’ die echter geen enkel risico oplevert en nooit tijdens het rijden voorkomt. Verder geen problemen alleen rijplezier.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren