Fiat Croma 1.8 16v Active (2006)

autoreview

Fiat Croma
Fiat CromaFiat CromaFiat CromaFiat CromaFiat CromaFiat CromaFiat CromaFiat CromaFiat Croma - interieurFiat Croma - interieurFiat Croma - interieur

Signalement

UitvoeringCroma 1.8 16v Active
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na 4 jaar totaal probleemloos in een Mazda6 Sportsbreak te hebben gereden was het tijd om een nieuwe lease-auto uit te zoeken. Na enig onderzoek is de keus gevallen op een Fiat Croma 1.8 Active met als enige optie cruise control (euro 195) en metallic lak (JazzBlue). Inmiddels is de auto één maand in m’n bezit en heb ik er ca 2200km mee gereden.
Wat bevalt ?
* de ruimte; zowel voorin, achterin alsmede ruimte in de kofferbak is riant te noemen.
* de stoelen; gelukkig een lang zitgedeelte alsmede rugleuning waarbij een uitstekende zitpositie is te creeren.
* de GM motor (140pk) is erg stil en zuinig (gem. 1:13). Een echte reisauto.
* zelfs in deze basisversie is de uitrusting prima te noemen: handbediende airco,
stuurbekrachtiging, ABS, mistlampen, Blaupunt radio/cd speler, mooie bekleding etc
* de auto maakt een zeer degelijke (Duitse) indruk; tot op heden géén piepje of kraakje te bekennen.
* de remmen zijn uitstekend; hier heb ik zelfs even aan moeten wennen omdat bij een geringe pedaaldruk de auto al fors vertraagt.

PROBLEMEN

Update na een half jaar en 21.000 km. Tot op heden is er géén enkel probleem geweest en de GM motor is een betrouwbare motor. Niet te merken is het aantal pk’s;
bij lage toerentallen geeft de motor niet echt thuis. Filerijden gaat helaas vrij schokkerig. Behalve een GM motor is het onderstel ook van GM (Saab 9-3,Opel Vectra)
alsmede het contactslot in het midden a la Saab dat enige gewenning vereist.
In het begin ging het schakelen enigzins hakerig echter dit is langzaam maar zeker verbeterd. Nog steeds overigens geen piepje of kraakje te bekennen! Het is géén scheurijzer maar een uiterst comfortabele reisauto met overigens een hoge topsnelheid (> 200km/p.uur).
Inmiddels 42.000km op de teller en de auto blijft probleemloos functioneren. Een bekerhouder wordt wel gemist en voordat de auto binnenin echt lekker op temperatuur is ben je een klein kwartiertje verder. Tot op heden de dealer maar een keer bezocht en dat was bij de 30.000km beurt. Nog steeds prima tevreden dus.
Nu bijna 2 jaar verder en 70.000 km. Auto heeft twee beurten gehad en 1 slot van de achterdeur is vervangen (garantie) want deze weigerde dienst. Voor de rest nog steeds probleemloos.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.