Fiat Bravo 2.0 HGT (1997)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Bravo 2.0 HGT |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1997 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 66.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
De keuze is op deze auto gevallen vanwege de fantastische motor die voorin ligt; 2 liter, 5 cilinder in lijn; het klinkt echt fantastisch! De prestaties van de motor zijn aardig maar ik merk dat ik veel moeite heb om moderne diesels bij te houden; de motor klimt langzaam door in de toeren waardoor het allemaal relatief sloom lijkt te gaan. Het verbruik is redelijk; bij veel snelweg gebruik is 1 op 11 wel te halen maar reken eerder op 1 op 9,5 bij normaal gebruik. Het is een behoorlijk stille auto, die zelfs op hoge snelheden niet te veel herrie maakt.
Een minpunt vind ik de stoelen; te weinig zijdelingse steun en te korte zittingen. Ook de vele rammels in de auto zijn storend.De auto stuurt goed alhoewel de besturing op de snelweg vaag wordt. Ook is duidelijk dat de auto niet gemaakt is voor het snellere bochtenwerk; hij helt behoorlijk over terwijl de vering wel behoorlijk stug is.
PROBLEMEN
De auto heeft het in eerste instantie goed gedaan; wel duur in onderhoud maar weinig problemen. Bij 108.000km begon de ellende; de motor begon te tikken. Enige oplossing was het monteren van een nieuw motorblok. Een bijzonder kostbare reparatie, maar de auto is weer in orde. Ook heeft de airco het na verloop van tijd opgegeven.
Na de ervaring met het vervangen van de motor staat het voor mij vast dat ik geen sportieve Fiat meer zal kopen, ondanks het feit dat een Stilo Abarth een mooie opvolger had kunnen zijn!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.