Fiat Bravo 2.0 HGT (1995)

autoreview

Fiat Bravo

Signalement

UitvoeringBravo 2.0 HGT
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1995
Jaar van aanschaf2007
KM-stand bij aanschaf156.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Had eerlijk gezegd nog niet echt veel met auto’s, maar de oude clio begon het een beetje op te geven en ik had dus wat anders nodig. Nietsvermoedend ging ik op zoek naar een mooie vervanger. Na bij Marktplaats wat te hebben gezocht kwam ik uiteindelijk uit bij Fiat. Die had wel een mooi model naar mijn smaak. Namelijk de Bravo. Maar aangezien ik op zoek was naar toch een iets comfortabele auto, voornamelijk qua vermogen, ging ik opzoek naar de Bravo HGT. Die had en nog mooie sierlijsten er omheen, en aanzienlijk meer vermogen. Had ik inmiddels gevonden, namelijk in Hoofddorp. Hij was goedkoper dan de meeste HGT’s maar ik wilde toch wel even kijken. En ja de eerste keer dat ik bij een autobedrijf koop, staat ie daar wel heel erg mooi. En dus was de keuze vrij makkelijk. Toch had ik al vrij snel problemen, maar dat had, naar mijn mening, voornamelijk te maken met heel erg slecht onderhoud. En voor wat ik wel eens lees, valt het nog best mee. Het komt er eigenlijk op neer dat, goedkoop nu duurkoop was. Dat wil niet zeggen, dat dit geen heerlijke auto is. Het tegenovergestelde eigenlijk. Het is echt een heerlijk rijdende auto, met goede prestaties, en heerlijk geluid (dat je overgens niet hoort als je rustig met je pedaal doet).

Update: 28-02-2008

Nog maar een paar dingen en dan ben ik helemaal klaar.

Deze auto produceerd met een k&n openluchtfilter, een nog mooier geluid dan dat die al deed. Verder nog een nieuwe accu geinstalleerd. Rijd verder nog steeds als een genot. Alleen kost het wat meer benzine, omdat ik voor het geluid meer geneigd ben mijn gaspedaal in te drukken.

Heb de lijst met reparaties even aangepast zoals het er nu voor staat.

Update 22-06-08:
Km stand: 169500

Mijn auto heeft even stil gestaan vanwegen de rembekrachtiger die stuk was.
Mijn garage heeft de fiat nog aan de telefoon gehad, en die waren nog al verbaast dat dit onderdeel kapot is gegaan. Ze hadden dit nog maar zelden meegemaakt.

Ook heb ik er last van gehad, dat als ik mijn motor starte hij direct weer uitviel.
Deed hij bijna niet, en tijdens het rijden uitvallen. Hij is daarvoor uigelezen, maar daar kwam niets noemenswaardigs boven water. Ik heb daarna nog geinformeerd naar enkelijke oorzaken, en daarmee ben ik op de bdp sensor gekomen. Deze heb ik zelf vervangen, en sindsdien heb ik nergens meer last van. De prijs die u dus ziet voor de bdp sensor, is de prijs van het onderdeel zelf. Zoals eerder gezegt, de montage heb ik zelf gedaan om arbeidsloon te vermeiden.

Verder rijd de bravo nog heerlijk, en trekt ie, voor een auto van 12 jaar oud, nog behoorlijk. (dat hij 100 kmpu haalt in zijn 2e versnelling mag nog aardig genoemd worden.)

Hij mag ook voor de apk 24-06-08, en wat daar uit komt hoor ik vanzelf wel.

PROBLEMEN

Zoals ik al zei, is de auto slecht onderhouden geweest.

Aankoop prijs: 2945 Euro, Na inruil 2800 Euro.

1. 4 Nieuwe banden + Uitlijnen/Balanceren. 250 Euro
2. Kleppendekselpakking lek, net zoals de carteronluchtingsslang. 220 Euro
3. Remblokken achter waren versleten. 60 Euro
4. Had een lekkende price as keerring. 450 Euro
5. Wiellager versleten. 80 Euro
6. Distributieriem + Span/looprollen, vervangen, Massapunten nagekeken. Kleine Beurt. 1006 Euro
7. Nieuwe accu. 95 Euro.
8. Open Luchtfilter K&N + Adapterringen. 72 Euro
9. Uitleze voor uitvalstoring, en Rembekrachtiger. 580 Euro
10. BDP Sensor vervangen 110 euro

En nu moet/wil ik nog:

1. Schokdemper rechtsvoor is lek.
2. Uitlaat vanaf katalysator is slecht.
3. Handremkabel naar linker achterwiel is slecht.
4. ABS Nakijken. Is nu uitgeschakeld, omdat het niet goed werkt.
5. Sleutel op afstandsbediening.
6. Deuk uit mijn deur halen. (Was helaas mijn eigen schuld.)

Deze lijst even geupdate tot 22-06-08.

Zoals je ziet, ook niet echt de goedkoopste dingen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.