Fiat Brava 1.9 JTD HSX (1999)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Brava 1.9 JTD HSX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1999 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand bij aanschaf | 90.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Wat mij enorm aan deze auto bevalt is toch wel de vormgeving van het exterieur (denk aan de achterlichten). In de kleur griggio sassi (ofwel heel licht blauw metallic) i.c.m. lichtmetalen velgen oogt de auto zeer ’dik’ en toch ook verfijnd. Wegligging en prestaties van deze eerste ’common rail’ turbo intercooler diesel zijn zeer sportief te noemen. De combinatie van hoog koppel en PK’s tov laag kenteken gewicht resulteerd in een rap karretje. Ter vergelijk een Alfa 147 1.6 veloce 120 PK kan tijdens alle soorten acceleraties de Brava niet bijhouden. Als het wegparcours bochtiger wordt het verschil alleen maar groter.
Wat niet bevalt is het afwerkingsniveau, dat is echt niet meer van deze tijd, en dan de alsmaar stuk gaande luchtmassa sensoren. Maar eerlijk is eerlijk dat is in de prijs terug te vinden.
PROBLEMEN
Luchtmassasensor, , deurgrepen waren comleet verweerd dus deze vervangen, achterruitenwisser tikt soms, startblokkeringsantenne vervangen, radiateur vernieuwd door steenslag, steentje tussen koelfan dynamo gekomen (is kosteloos gemaakt), vocht in koplamp, lekkend koppelingscilindertje.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort3
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lees ook

Lexus RX 450h+ vs. Jaguar F-Pace 400e - Dubbeltest

Elektrische ID4, Enyaq en Q4 e-tron zorgen voor de aantallen

Dit zijn punten voor een goede camperstalling

Dit zijn aandachtspunten voor een goede caravanstalling

Een vakantiecheck: grote onzin, of wel zo prettig?

Lezersreacties (0)
Reageren