Fiat 500C TwinAir 80 S (2015)

autoreview

Fiat 500C TwinAir 80 S (2015)

Signalement

Uitvoering500C TwinAir 80 S
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf3.500 km
KM-stand laatst57.010 km
Lezerswaardering: 62%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fiat 500 c twinair 80 pk Sport

  • 3.600 km

Vandaag opgehaald en toch wel met gemengde gevoelens een hele mooie Mito achtergelaten.
Die Mito met Savali tuning was een top wagen.
Vrouwtje gaat minder km's maken en een diesel werd daardoor duur, tevens stond er een grote beurt aan te komen met nieuwe remschijven/blokken en 2 nieuwe voorbanden.
De zoektocht naar wat anders heeft niet lang geduurd want ze wilde graag weer cabrio rijden en met haar wensen (en budget)kwamen we al snel uit bij de fiat 500. Nu hebben we in het verleden ook een 500 gehad met een 1.2 blok maar dat was toch wel iets te traag. Dat Twinair blok vinden we van geen meter klinken. Bij ons in de straat staan 2 Panda's het lijkt wel een brommobiel.
Maar goed misschien dat een testrit ons kan overtuigen en we wilden wel eens in een duologic geval,gaan rijden. Wat een ruk ding dat schakelt veel te snel op en de flippers draaien mee met het stuur , ik heb liever vaste flippers. Misschien dat het went maar deze proefrit was niet geslaagd. Toen overgestapt op een hele nieuwe lounge twinAir handbak. Dat reed gelijk heel goed en gelukkig was het comfort en wegligging niet veel beter dan het vorige model. Gezien budget en wensen gingen we daarom voor het vorige model. In Goes stond een cabrio sport nul km's en reeds op kenteken voor een leuke prijs. Maar die was verkocht voordat we daar waren, overigens was ik wel blij dat die al verkocht was maar dat is een ander verhaal. Toen snel op internet gezocht en 2 wagens voldeden aan onze wensen. Onze dealer had een cabrio lounge te koop maar ook die werd verkocht terwijl we net bij de dealer aankwamen. Uiteindelijk heeft onze dealer deze wagen gekocht bij een andere dealer waar wij de 500 c sport hebben gezien ( en proefrit gemaakt) en binnen 3 dagen werd de wagen afgeleverd. Veel kunnen we er nog niet over zeggen dan dat het wel wennen is. Het is weer een stapje terug in vergelijking met de MiTo maar tot nu toe valt de twinair wel mee. Binnenkort langs Savali voor een krachtkuurtje en dan eens kijken hoe het dan rijdt. Deze Sport uitvoering is vrij compleet dus ik zal er weinig aan veranderen, missschien een tricolore raamband en of xenon . We zien wel. Ik hou onze bevindingen hier bij.

Ook altijd leuk als je waarderingen moet geven , wel lastig als de wagen net 1 dag in ons bezit is

Kleine update

  • 4.600 km

Vandaag de zomerklets bijgewoond van de nuovo 500 club.
Altijd leuk om ideeen op te doen en mensen met de zelfde liefde voor de 500 te leren kennen.
Inmiddels hebben we een afspraak gemaakt voor de ecu tuning, ben benieuwd van eigenaren die dit al hebben laten doen hoor ik alleen maar positieve verhalen.
Tot nu toe positief aan de wagen , leuke wagen , erg compleet en de wegligging.
Negatief , wagen verslikt wel eens tijdens acceleren en dat twinair blok blijft wennen.
Wat nu ook hebben opgemerkt dat wanneer je 125 en sneller rijdt de wagen trilt. Dacht eerst aan het blok vanwege 2 cylinder karakter maar ik hou het op balans in de wielen.
Komende week eens opnieuw laten balanceren.

Savali tuning en rondje ardennen

  • 6.000 km

Een kleine maand geleden is de 500 voorzien van de welbekende savali tuning.
Dit maakt de wagen veel fijner om te rijden. Het bokken is minder en de acceleratie is veel beter. Het twinair blok vind ik een ruk blok maar met deze tuning rijdt het veel beter .
Afgelopen weekend naar de ardennen gereden en met de nodige bagage en de tuning kan je goed de bergen in.
Het trillen is ook minder geworden

Kleine aanpassingen door MCC te Veghel

  • 6.600 km

Vandaag was er bij MCC te Veghel een tuningsdag voor de Fiat 500.
Chiptuning heeft de 500 al gehad ( een aanrader voor elke wagen)en werd de 500 voorzien van een KN inlegfilter ( schijnt 40 % meer lucht door te laten) en 5 mm spacers.
Naar MCC reed ik samen met een 500 abarth toen nog de 135 pk versie.
Wat me opviel van 0-80 kon ik de abarth met gemak voorblijven, vanaf 120 komt de abarth mij weer voorbij.
Na de tuning van de abarth ( naar 175pk) werd het even wel anders. Nog steeds kan ik van 0-80 de abarth bijbenen maar daarna loopt de abarth met gemak weg, maar 105 om 175 pk

Aanpassen achterlichten en uitlaat

  • 8.000 km

Een 500 leent zich uitstekend om het nodige aan te passen.
Hebben we onze 1e 500 naar eigen wensen veel aangepast ook nu weer wat kleine aanpassingen. Te beginnen met donkere achterlichten en een paar weken later was de uitlaat aan de beurt.
Misschien in de toekomst de spiegelkappen dan is de 500 wel klaar. Verlagen doen we niet meer, dat was met onze 1e 500 niet zo best bevallen

Software update

  • 10.500 km

Het trillen bij deellast is nog steeds aanwezig ondanks dat de banden opnieuw gebalanceerd zijn.
Binnenkort eens in een vergelijkbaar type 500 rijden.

Toch even geschakeld met Ronald Vermeulen Corse, voor een software update.
Dit werd uitgevoerd tijdens de 500 clubmeeting in Houten.
Helaas het trillen is niet weg( misschien toch de eigenschap van een twinblok, overigens eerste en laatste keer dat we een dergelijke blok aanschaffen) de 500 accelleert nu soepel door naar de 100 bijna zonder dat je het merk.
Geen dips meer.

1e beurt

  • 14.700 km

De 500c werd bij onze fiat dealer ,aarsman te zevenbergen gebracht voor de 1e beurt.
Airco filter werd schoongemaakt en de druk werd gecontroleerd. Uitlaat beugel net nabij het spruitstuk was gebroken en deze werd onder garantie vervangen.
Nog ver weg maar we hebben onze vakantie geboekt voor 2018,de mille milgia met deze 500c .

De mille miglia

  • 40.000 km

De mille milgia, in het begin wat pessimistisch om met een 500 c twinding naar Italie af te rijden.
De heenreis in 2 dagen alleen binnendoor gereden met overnachtingen in duitsland en noord italie net over de grens bij oostenrijk. Kortsamengevat het was een top vakantie, veel passen gereden en wat is dan de 500 c in zijn element. Eenmaal aangekomen op onze bestemming in Sirmione , kwam de rest van de club met een aantal abarths. Was wel een beetje jaloers op die abarths. De 500 c bevalt nog steeds en bevalt nog steeds goed.

grote beurt en verkocht

  • 57.010 km

Stiekem wordt er toch veel met de auto gereden en sinds de nieuwe functie van mijn vrouw vanaf 01 juli is ze meer km gaan rijden.
het bekende sleutels in de display kwam al een paar in zicht , de melding dat de wagen een onderhoudsbeurt nodig heeft.
We dachten aan een kleine beurt maar het was een grote beurt en dat is toch ruim 400 euro.
Tijdens het ophalen van de wagen raakte ik in gesprek met de verkoper en die wilde maar al te graag onze wagen overnemen.
na een zoektocht bij diverse dealer hebben we een wederom een fiat 500 C sport gevonden nu van bouwjaar 2017 met nog geen 3500 km op de teller.
een bijzondere wagen, dit is de 105 pk versie met 6 versnellingen.
jammer genoeg geen cruisecontrol maar die laat ik binnenkort alsnog inbouwen.
Tegen mijn dealer heb ik gezegd haal die wagen maar op bij die andere fiat dealer en sinds 3 weken rijden we nu in het nieuwe model .

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Fiat 500

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.