DS 7 Crossback E-Tense 300 4x4 Performance Line+ (2022)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 7 Crossback E-Tense 300 4x4 Performance Line+ |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2022 |
Jaar van aanschaf | 2025 |
KM-stand bij aanschaf | 45.100 km |
KM-stand laatst | 45.100 km |
Loftrompet voor DS 7
- 45.100 km
Deze fantastische auto is nog maar 2 (!) dagen in ons bezit maar wat ben ik onder de indruk!
Ja, ik zal mijn best doen om met enige regelmaat mijn ervaringen aan te vullen en daar objectief in zijn.
Soms lees ik dat men het "premium" van DS maar mwa vind, daar ben ik het absoluut NIET mee eens! Wat is en rijdt en voelt deze auto PREMIUM!
Alle gebruikte materialen zijn schitterend en zitten fantastisch in elkaar. Alles dat je beet pakt, stuur, knoppen/schakelaars, middenconsole, beeldscherm, stoelen etc etc. is écht mooi, en fantastisch gemaakt. Daar waar ik het gevoel heb dat BMW, Audi en Mercedes
veel meer écht plastic gebruiken, hard en mooi van afstand maar niet van dichtbij, geeft de DS dat gevoel totaal niet.
Het rijden (tot nog toe... paar 100 km) is voor ons ook écht premium!
De wegligging is grandioos, het wiegen van vroeger is volkomen weg (ik heb ooit een Citroen C5 gereden, mijn zeilboot stuurde strakker en deze auto gaf mij het gevoel dat ik altijd op ijs reed...) is dat bij de DS 7 helemaal niet het geval.
In een lange doordraaier op hoge snelheid blijft de DS strak op koers.
Lange ritten zijn een genot (wel cruisecontrol gebruiken anders gaan de kosten met rekeningen vanuit het CJIB wel heel erg hard) zeker met de smooth werkend adaptive cruisecontrol. De stoelen zijn op alle mogelijke manieren (elektrisch) verstelbaar en de zitting is te verlengen wat met mijn 1.86 wel erg prettig is.
Het isolatieglas (ook weer zo premium) laat elk geluid buiten het interieur, het enige geluid dat je hoort is wat afrolgeluid van de nieuwe banden. Maar ook in de stad is het rijden top.
De DS 7 heeft een hele korte draaicirkel en stuurt licht (maar zeker niet te licht).
Met de korte draaicirkel draai je hem met gemak een krappe parkeerplaats in
360 graden camera en PDC rondom maken het nog makkelijker.
Ook de PDC reageert niet paniekerig op obstakels.
Onze auto is van april 2022, heeft 45100 km gereden maar in alle opzichten hebben wij het idee in een splinternieuwe auto te rijden.
Het is weer helemaal fijn om keyless entry te hebben (onze GTE 2021 uit Duitsland was über compleet maar had dat niet...). Ook de elektrische achterklep, met "voetbediening..."
is supercomfortabel en geeft je toegang te tot de enorme kofferbak, ondanks dat het een
Hybrid is.
Dus vooralsnog de "loftrompet" voor de DS 7!
Om het objectiever te maken zal ik mijn best doen om deze review in de loop van de tijd aan te vullen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE DS 7
Had je deze auto's al gezien?

DS 7 1.6 PureTech Performance Line *Leder/Alcantara Sportstoelen* Eerste Eigenaar / Carplay / Camera / Cruise Control / Navigatie / ECC Clima / 19'' LMV
- 2020
- 38.376 km

DS 7 1.2 PureTech Performance Line 130 PK | Handgeschakeld | Alcantara bekleding | Camera | Parkeersensor | Navigatie | Cruise Control | Licht metalen velgen | 1e eigenaar
- 2020
- 66.794 km

DS 7 1.6 PureTech OPERA | PANO | 1E EIG | LEDER | FOCAL | STOELKOELING | 360 CAMERA
- 2019
- 38.656 km