DS 7 Crossback (2019)
autoreview

Signalement
Versnellingen | 6, Automaat |
---|---|
Bouwjaar | 2019 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand laatst | 53.000 km |
De eerste meters
- 2.750 km
DE AFLEVERING.
De auto zou eerst geleverd worden in week 9.
Maar na een telefoontje van de leasemaatschappij dat er een storing in de auto zat en er moest worden gewacht op onderdelen(vreemd verhaal waar ik nu nog nooit uitleg over heb gehad van DS Nederland) auto uiteindelijk 4 april opgehaald.
De auto opgehaald bij DS centre in Amsterdam.
Snelle aflevering, ik had tenslotte al 24 uur ervaring dus uitleg over de auto was niet nodig!
ERVARING TOT NU TOE
Wat een heerlijk verende tank is dit. En wat is hij groot en breed.
Zeer positief verrast de eerste km.
Geen navigatie in de auto. Maar dmv het prima werkende Mirror link en een iPhone heerlijk op pad.
Wel wat kleine cosmetische aanpassingen laten doen aan de auto om hem naar mijn smaak te maken.
Afgelopen week de ramen achter laten tinten en andere velgen voor de zomerbanden laten monteren.
Ik zal per 10.d km. even kort bijhouden wat de ervaringen zijn.
Update 1
- 17.500 km
Kleine update na 17.500km.
Nog altijd zeer tevreden over mijn keuze.
Krijg vaak positieve reacties over de auto, en het design.
Het is toch even wat anders dan het overgrote deel van de leasevloot.
De 130pk diesel rijdt heerlijk, en voelt zelfs aan alsof er meer pk onder de kap zit. Bochtengedrag is natuurlijk anders dan de voorgaande auto's door de hoge banden en de hoge koets maar hier is prima mee te leven.
Over de vering in het algemeen ben ik erg positief, niet teveel gedein maar erg comfortabel over oneffenheden en redelijk strak op de snelweg.
Verbruik:
Inmiddels een gemiddels verbruik van 5.6ltr op 100km.
Waarbij gezegd moet worden dat er vele ritjes Duitse autobahn tussen zitten waarbij de snelheid "wat' hoger ligt dan in NL dus dit moet beter kunnen.
Bij een snelheid van 110-120km per uur is 1 op 20 makkelijk haalbaar. Wat mij geenzins tegenvalt van een hoge auto.
Problemen:
1x multimedia systeem uitgevallen. Kreeg het niet meer aan de praat tijdens een ritje naar Belgie. Erg vevelend want ventilatie aanpassen of radio luisteren was niet mogelijk. Nachtje parkeren bleek de "oplossing" en sinds dien geen uitval meer gehad.
Krakende voortrein als ik op een oneffen ondergrond wegrijd of parkeer, kraakt de boel alsof er iets afbreekt. Puntje van aandacht bij de eerste beurt.
Irritatie:
LDW systeem wat overactief is en manueel uitgezet moet worden. Dit is inmiddels de eerste handeling als ik wegrij. Wat een K systeem is dat. Hopelijk kan de dealer dit uitzetten als de auto voor de eerste beurt heen moet!
De auto stand van de ruitenwissers is of overactief of vergeet dat het aanstaat. Erg irritant, dit had de Passat beter voor elkaar.
Op naar de 30d km.
Update 2
- 53.000 km
Daar zijn we weer!
Inmiddels dik 50.oookm op de teller.
Niet geheel zonder problemen, maar nog altijd comfortabel onderweg!
En wat een bekijks heb je toch met een auto als deze. Erg leuk!!
De problemen:
-Stuurbekrachtiging werkt schokkerig en niet direct. In de garage heeft men mij uitgelegd dat dit komt doordat het electronische systeem teveel stroom vraagt waardoor dit verschijnsel kan optreden. Vooral in de ochtend bij wegrijden waarbij de kachel, radio, verlichting aan staan treed dit op. Zwaar minpunt aan de auto momenteel ook omdat er vanuit DS nog geen oplossing is voor dit probleem, ondanks dat er meerdere DS-en zijn waarbij dit euvel voorkomt!!! ---DOE ER WAT AAN DS NEDERLAND!!---
-Verder een kachelmotor gehad die extreem bromde bij gebruik, snel verholpen door de dealer in Groningen, waarvoor dank!
-Losse bodemplaat, rammelde als een malle maar ook weer snel verholpen door bovenstaande dealer.
-Krakend koppelingspedaal, zelf maar WD40 bijgespoten!
-Tik in de koppeling bij afremmen en optrekken. Erg irritant doordat deze tik ook in het stuur te voelen is. Dealer heeft het ervaren maar weet geen oplossing. "Als het erger wordt komt u maar weer,...... zucht" Vive la France Maar niet heus!!
Dit zijn toch dingen die mij zeer irriteren, nu heb ik deze auto in de lease maar je zult hem toch van je zuur verdiende centen zelf gekocht hebben!
Voordeel: Diesel verbruik valt mee, gem. 1 op 18. Met veel snelweg kilometers. Dit zal volgende maand nog wel beter worden met die 100km/h.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Had je deze auto's al gezien?

DS 7 225pk E-Tense Opera (Elektrisch Schuifdak - Leder incl verwarming/koeling/massage/geheugen - Focal Electra - Elektrische klep - Keyless Entry)
- 2021
- 83.870 km

DS 3 Crossback E-Tense Business 50 kWh - Carplay, Camera, Stoelverw.
- 2020
- 133.060 km

DS 3 E-Tense Business 50 kWh - Carplay, Camera, Stoelverw.
- 2020
- 133.060 km