AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Daihatsu Feroza Resin-Top EL-II (1992)

autoreview

Daihatsu Feroza

Signalement

UitvoeringFeroza Resin-Top EL-II
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf2002
KM-stand bij aanschaf52.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De Feroza die ik heb is de meest luxe versie, die destijds leverbaar was, de Resin-Top EL-II. Daarbij heeft de auto het chroompakket, bullbar en reservewielcover RVS wat de Feroza goed staat.

De auto heeft een 1.6i 16V motor, die er 95pk uit perst. De Feroza kan daarmee goed met het verkeer mee rijden, vooral de soepelheid laag in de toeren is lekker rijden. In de stad is hij niet zuining (1:8,5) maar bij combinatieritten valt het wel mee 1:10,5 à 1:11.

Offroad kan de Feroza veel, erg veel, ik heb zijn grenzen met redelijk normale banden nooit bereikt, met echte terreinbanden moet het helemaal lekker gaan.

Op de verharde weg merk je wel dat je niet in een gewone auto rijdt, de hogere zitpositie geeft je meer overzicht, maar daardoor helt de auto in bochten wel meer. Comfortabel zijn de sportstoelen, Minder comfortabel is het nemen van drempels. Door zijn korte wielbasis stuitert dat enorm. De electrisch verstelbare schokdempers helpen daartegen wel iets.

Zomers biedt de Feroza nog een extraatje: het afneembare targadakje en achterdak in combinatie met een softtop die ik erbij heb. Heerlijk open rijden en genieten van buiten (hoewel het wel wat meer tocht als een echte nieuwe cabrio!).

Al met al is de Feroza een leuke auto, die veel kan offroad en die bij mensen veel goede reacties oplevert doordat hij opvalt (felgroen, met zilver metallic).

PROBLEMEN

De auto heeft door zijn leeftijd wel regelmatig onderhoud nodig, de onderdelen zijn niet goedkoop, maar wel betrouwbaar.

Vervangen zijn recentelijk de banden (de vanaf fabriekbanden hebben het 65.000 km en 12 jaar volgehouden). Daarnaast is de uitlaat vervangen. Verder was de accu naar 12 jaar op en moesten de remmen voor gereviseerd worden.

Al met al weinig om me zorgen over te maken. Toch kijk ik uit naar een andere auto, doordat ik toch meer kilometers begin te rijden en luxer wil gaan rijden/

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren