Daihatsu Charade GTti (1992) #2

autoreview

Daihatsu Charade

Signalement

UitvoeringCharade GTti
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1992
Jaar van aanschaf1992
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een leuk model wagen, weliswaar een grijs kenteken uitvoering, waardoor wat meer geluid de auto binnen dringt dan in de gewone versie. De auto is rustig te berijden met een redelijk verbruik van tussen de 1:14 tot 1:16, maar ook op andere wijze met een wat minder aangenaam verbruik, ongeveer tussen 1:10 en 1:12 maar daar krijg je dan ook wel wat voor. Zijn acceleratie is fenomenaal, zowel vanaf stilstand als rijdend. Tot ongeveer 140km is er een zeer goede versnelling, daarna wordt het minder. In praktijk is het de winnaar van een Renault 5 GT Turbo, ook een VW GTi 16V is een te kloppen medeweggebruiker. De top heb ik nooit bereikt, dat betekent dat die voldoende hoog is.
De stoelen zijn goed, een ritje van Arnhem naar Groningen en je stapt fris uit. Uitrusting van de wagen is redelijk, geen overdreven luxe, maar ook niet alleen het hoogst noodzakelijke. De wagen altijd met veel plezier bereden (ongeveer 2 jaar), eigenlijk loop ik privé nu weer naar een te zoeken.

PROBLEMEN

Bij rond de 70.000km een lekke koppakking, dit bleek een fabriekfout te zijn: volgens garage was de motor nieuwstaat.
Bij nat wegdek is een hogere snelheid niet aan te bevelen vanwege aquaplaning (bij standaard 185 banden).
Banden slijten sneller dan voorgaande auto´s, levensduur was ongeveer 35.000km, volgens dealer was dat langer dan verwacht.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.