Daihatsu Charade GTti (1992) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | Charade GTti |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1992 |
Jaar van aanschaf | 1992 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Een leuk model wagen, weliswaar een grijs kenteken uitvoering, waardoor wat meer geluid de auto binnen dringt dan in de gewone versie. De auto is rustig te berijden met een redelijk verbruik van tussen de 1:14 tot 1:16, maar ook op andere wijze met een wat minder aangenaam verbruik, ongeveer tussen 1:10 en 1:12 maar daar krijg je dan ook wel wat voor. Zijn acceleratie is fenomenaal, zowel vanaf stilstand als rijdend. Tot ongeveer 140km is er een zeer goede versnelling, daarna wordt het minder. In praktijk is het de winnaar van een Renault 5 GT Turbo, ook een VW GTi 16V is een te kloppen medeweggebruiker. De top heb ik nooit bereikt, dat betekent dat die voldoende hoog is.
De stoelen zijn goed, een ritje van Arnhem naar Groningen en je stapt fris uit. Uitrusting van de wagen is redelijk, geen overdreven luxe, maar ook niet alleen het hoogst noodzakelijke. De wagen altijd met veel plezier bereden (ongeveer 2 jaar), eigenlijk loop ik privé nu weer naar een te zoeken.
PROBLEMEN
Bij rond de 70.000km een lekke koppakking, dit bleek een fabriekfout te zijn: volgens garage was de motor nieuwstaat.
Bij nat wegdek is een hogere snelheid niet aan te bevelen vanwege aquaplaning (bij standaard 185 banden).
Banden slijten sneller dan voorgaande auto´s, levensduur was ongeveer 35.000km, volgens dealer was dat langer dan verwacht.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.