Daihatsu Charade 1.3i TX (1990)

autoreview

Daihatsu Charade

Signalement

UitvoeringCharade 1.3i TX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1990
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf178.000 km
KM-stand laatst190.500 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Daihatsu Charade TX1.3 16Valve EFI

  • 189.000 km

De Daihatsu Charade TX1.3 16V die ik in mijn bezit heb is een zeer betrouwbare auto. Hij heeft mij nog nooit in de steek gelaten, motorisch is deze auto een eindbaas. De stoplicht sprintjes zijn heerlijk, mensen zijn vaak verbaast van deze wolf in schaapskleren. Ook drempels zijn met weinig moeite te veroveren.

Wel zijn er een aantal onderdelen vervangen aan deze auto waaronder: De uitlaat die lek was, de multiriem (maakte het beroemde piepen geluid) , voorbandjes vervangen, service aan de remankers en roestgaten in de wielkasten. De meeste reparaties en vervangingen waren standaard.

Het comfort van deze auto is een minpuntje, de stoelen en hoofdsteunen zijn wat hard en de vormen en kleuren zijn simpel. Ook het vervangen van interieur onderdelen zou een nachtmerrie zijn door de Japanse klik en klak verbindingen. Het interieur rammelt en is niet stevig. De Charade maakt veel lawaai vooral bij hoge snelheden is het net of er turbilentie plaatsvind.

Deze auto is een garantie op veel rijplezier en avontuur op de weg, voor een auto die nu 20 jaar oud is kan ik er weinig woorden vuil aan maken.

Kort samengevat:
Een standaard maar toch pittige japanse hatchback met een motor die niet kapot te krijgen is, tenzij je roekeloos rijd en de auto mishandelt.

Lekke Radiateur

  • 190.500 km

Onderweg naar mijn werk stond ik voor een stoplicht en kwam er rook onder mijn motorkap vandaan, ik ben gewoon doorgereden omdat ik dacht dat het vocht was. Uiteindelijk op de parkeerplaats van mijn werk onder de motorkap gekeken en toen zag ik dat het koelvloeistof reservoir leeg was en onderaan de radiateur alles nat was + roestvorming. Oftewel, de radiateur moest worden vervangen.

De kosten van een nieuwe radiateur was 120 euro. Ik heb geen servicekosten bij een garage hoeven te betalen omdat ik dit zelf heb gedaan. Maar bij die 120 euro komt natuurlijk ook de prijs van het reservoir dat ik elke keer heb moeten bijvullen terwijl ik wachte op mijn bestelling.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    3
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens