Daewoo Nexia 1.5 GL (1996)

autoreview

Daewoo Nexia

Signalement

UitvoeringNexia 1.5 GL
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf64.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 44%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

In 2005 haalde ik mijn rijbewijs, en begon direct een zoektocht naar een ’goedkope’ auto. In eerste instantie keek ik naar een Golf III of een Seat ibiza, maar die auto’s waren in de verzerkering nogal duur voor iemand die nog geen no claim had opgebouwd. Toen viel de keuze ineens op een Daewoo Nexia.

Vrijwel alle Nexia`s die ik voorbij zag komen op internet hadden lage km standen en stonden voor weinig geld te koop, gezien de luxe in de auto.

Drie dagen na het behalen van mijn rijbewijs heb ik besloten er een aan te schaffen.
de auto had pas 64.000 km gelopen en had 2000 km geleden een grote beurt gehad waarbij de distibutie riem vervangen was.

inmiddels zijn we bijna 60.000 km verder en bevalt de auto uitstekend

+ Prijs
+ Luxe
+ Verbruik (bij 100 op de snelweg 1:16)

- Uitstraling/uiterlijk


Update 12-1-07
Inmiddels staat er alweer 133.000 km op de teller en verder geen problemen gehad.
op naar de 150.000

Update 22-02-07
De afgelopen week veel problemen gehad met het starten/lopen van de auto
en later in de week met het koppelen. In een week 2x naar de garage geweest waarbij ze de eerste keer, de bougie kabels, bougies, rotor hebben vervangen.
De tweede keer is de koppeling vervangen drukgroep was ingesleten en de koppelingshevel was gebroken.

Update 15-7-07
150.000 gehaald
Auto naar de garage geweest. geen problemen/reparaties daarom krijg die er van mij 1 ster bij bij gebruikskosten.

Update 17-11-07
Auto ingeruild voor een Toyota Aygo

PROBLEMEN

75.000 Kleine beurt + nieuwe apk
daarbij waren de voorbanden vervangen ivb met uitdroging omdat de auto lang stil had gestaan + een nieuw wiellager.
kosten 423 €

92.000 Grote beurt
Geen problemen gevonden.
Kosten 260 €

110.000
Kleine beurt zelf gedaan
Kosten 30 €

115.000 Dynamo kapot
wij reden in duitsland toen de dynamo de geest gaf
Kosten 312 €


121.000 Grote beurt + nieuwe apk
Wiellager vervangen + nieuwe remblokken
Kosten 330 €

128.000
Distributieriem vervangen + lamba sensor
Kosten € 246

136.000
Bougies,bougie kabel,rotor
Kosten € 217

Koppelingsset
Koppelingshevel
Kosten € 430

151.000
Grote beurt + apk
ruitenwissers vervangen, verder geen problemen
Kosten € 380

157.000
Voorlampen vervangen

159.000
Achter demper van de uitlaat vervangen. de oude was volledig doorgerot
Kosten € 97,50

162.000
Lekke band, zat een spijker in mijn rechter achterband.
Met een prop laten maken
Kosten € 15

165.500
Auto ingeruild voor een Toyota Aygo

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.