Daewoo Espero 2.0 CD (1996)

autoreview

Daewoo Espero 2.0 CD (1996)

Signalement

UitvoeringEspero 2.0 CD
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1996
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf66.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Espero gekocht omdat: comfort en ruimte, weinig km’s, automaat en goedkoop, ziet er mooi uit en is luxe. Een mix van Europees en Amerikaans karakter. De stoelen zijn topklasse, maar geen gevoel in het stuur en gaspedaal (beide Amerikaans te licht). Jammer is dat de achterbank niet neergeklapt kan worden (wel skiluikje). In de ’economy’ stand maakt de motor extreem weinig toeren en is hij sloom met acceptabel benzineverbuik (1:11). Je krijgt veel meer respons op het gas door de ’power’ knop op de automaat in te drukken, maar dan zuipt hij wel (1:9). Motorontwerp is 26 jaar oud, loopt op 91 octaan benzine. Kruisen tot 150 km/u is heerlijk. De Espero is stil, soepel en start altijd. Je kan schuw hard de bocht om. De remweg is recht, kort en goed doseerbaar. Bij gladheid werkt de ABS redelijk. Beter werkt de ’winter’ knop op de automaat. Irritant in de bergen is dat de automaat in de stand ’L’ alleen maar zo snel mogelijk wil terugschakelen naar de eerste versnelling en daar dan in blijft. Verder erg veel luxe aan boord en onverslijtbare bekleding. De capaciteit van dimlicht, airco, vier geluidsboxen en achterruitverwarming zijn maar net voldoende. Distributieriem moet elke 60.000km vernieuwd, slechte zaak.

Kortom een heerlijke ruime, luxe, comfortabele, goedkope, zwaar onderschatte reisauto! Maar, van matige kwaliteit (zie problemen).

PROBLEMEN

Defecten van de afgelopen jaren en 60.000 km:
- Achterveren breken, 5x lichtschakelaar, 5x thermostaat en alweer stuk, uitlaat, ruitenwissermechaniek, dynamo, condensor airco (2x, laat ik nu maar zitten), lekkage achterzijruitje, remschijf krom, 5x rammelende riemspanner, koppakking, 2x stuurkogels, kofferbakslot, knopje raambediening, sigarettenaansteker, 2x bougiekabelset met doorslag.

Update: Na het uitvoeren van een grote beurt (lekker duur) bleek dat de koppakking binnen een jaar alweer lekt.... De Daewoo is nu verkocht (ovv de defecten). Ik ga weer terug naar Citroën, ook geen Japanner maar de Xantia krijgt hier uitstekende betrouwbaarheidsreviews !

Echt jammer, want het rijdt écht een klasse hoger (als alles het doet...).

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.