Citroën Xsara Picasso 1.8i 16V (2002)

autoreview

Citroen Xsara Picasso
Citroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara PicassoCitroen Xsara Picasso - interieurCitroen Xsara Picasso - interieur

Signalement

UitvoeringXsara Picasso 1.8i 16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2009
KM-stand bij aanschaf221.000 km
KM-stand laatst300.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Xsara Picasso

  • 300.000 km

Aangeschaft in mei 2009. We waren heel tevreden over onze Renault Twingo (lekker klein stadsautootje), maar helaas past de maxicosi voor onze dochter niet op de achterbank: de gordels waren tekort. Toch overstappen op een grotere auto. Keuze viel op een Citroëm Xsara Picasso. Aangezien we redelijk wat kilometers maken, gekozen voor een LPG.

De eerste indrukken.
De auto zit lekker, goed stoelen met fijne zijleuning. Groot van binnen, met veel bergruimte, maar toch redelijk compact. LPG rijd fijn, de overgang van benzine naar gas verloopt over het algemeen onmerkbaar. Soms voel je een kleine schok in de auto.De LPG tank is onzichtbaar weggewerkt op de plek waar het reservewiel hoort te zitten.
Knoppen zitten op de juiste plaats, zonder al te veel poespas. Wennen was, dat alle meters niet voor je neus, maar in het midden van het dashboard geplaatst zijn. Auto rijdt redelijk zuinig: ongeveer 1:10, 1:11 op LPG vind ik niet gek!

80.000 kilometer verder.
In drie jaar tijd veel kilometers gemaakt (bijna 80.000), zonder al te veel problemen, zie onder. Maar nu de teller rond de 3 ton staat, begint het een oude beestje te worden: de motor loopt wat minder soepel (er zit een tic in de motor), hij gebruikt zeer veel olie en de uitlaat is aan vervanging toe. Verder is het beestje lang niet meer zo pittig. Optrekken is een geduldskwestie geworden. Vervanger wordt waarschijnlijk een Citroën C5 Break.

Problemen:
- tot twee maar toe steenslag in de voorruit. Botte pech. Eenmaal ruit vervangen (€300), tweede keer hebben we de scheur (in de hoek bij de bijrijder) laten zitten.
- twee keer de uitlaat vervangen
- remblokken vervangen
- motor gebruikt zeer veel olie, ongeveer een halve liter op 1000 kilometer.
- tot twee keer toe trapte we door de koppeling heen. Koppeling terugklikken did the trick, maar het vertrouwen in de auto werd minder.
- Sinds enige tijd brand het waarschuwingslampje onafgebroken.
- Versnellingskabel is losgeschoten. Weggesleept op de koudste dag van het jaar. Gelukkig kon de ANWB het daar ter plekke oplossen.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.