Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)

Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)
Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)Citroën Xsara Picasso 1.6i (2000)

UitvoeringXsara Picasso 1.6i
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2004

Na drie jaar een Seat Cordoba te hebben gereden wilden wij wel eens iets groters, het liefst een MPV. Ons oog viel al gauw op een zilveren Citroen Picasso uit 2000 met 68000 km op de teller. Na een proefrit waren we helemaal overtuigd: deze wordt het.

Ze zeggen alleen een Citroën rijd als een Citroën en dat klopt, wat een comfort zeg. De stoelen zitten echt perfect en alles is goed binnen handbereik. Ook de vele opbergmogelijkheden spreekt ons erg aan. De kinderen vinden de vliegtuigtafeltjes helemaal geweldig.

Je hebt een enorm uitzicht vanuit de picasso omdat je hoog boven de weg zit. De kinderen zien hierdoor ook lekker veel.

De achterstoelen kun je er helemaal uit halen waardoor je enorm veel bagageruimte hebt.

De 1.6 motor kan de Picasso redelijk goed trekken maar het is natuurlijk geen sportwagen. De motor doet stil zijn werk ook op de snelweg.

Pluspunten:
- ruimte
- comfort
- drie achterstoelen
- rijgedrag

Minpunt
- bijgeluiden

Krakende deuren, snel verholpen doormiddel van Vaseline.