AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Citroën Xsara Coupé 1.6i Ligne Prestige (2000)

autoreview

Citroen Xsara Coupé

Signalement

UitvoeringXsara Coupé 1.6i Ligne Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf63.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds twee weken heb ik hem, een metallic groene Citroen Xsara Coupé 1,6i. Het is het eerste type en dus de 8 klepper.

Naar mijn mening heeeel veel auto voor een zeer net bedrag. Tweedehands interessant in aanschaf. Veel vrolijker/gedu;rfder dan een Golf. Neem bijvoorbeeld de uitrusting:
- ABS;
- Airbags voor (2x) en zij-airbags (2x);
- Airco;
- Mistlichten voor;
- CV met afstandsbediening;
- Velours bekleding;
- Electrische ramen;
- In hoogte verstelbare stoel, kantelbare hoofdsteunen.

Wil je deze opties in een vergelijkbare auto, dan wordt de prijs verdubbeld..

De rij-eigenschappen:
Zeer fijne en directe stuurbekrachtiging. Fractioneel meesturende achteras zorgt er voor dat je de Xsara perfect kunt insturen, zeer direct en nauwkeurig. (Rotondes!)Hij is op de grens onderstuurd, maar tot aan de grens valt er zeer goed mee te werken. De grens ligt altijd weer iets verder weg dan ik verwacht. Door de achteras is het ’rails’ effect zeker van toepassing, echter met gas-los is hij enigsinds ’onstabiel/nerveus’, volgens mij is dit mede te danken aan de vering. De vering is overigens subliem! Drempels, oneffenheden en spoorvorming heeft ’ie geen last van. Gaat dit niet ten koste van het rijgedrag? Nee opzich niet, alleen tijdens extreme lastwisselingen (chicane) merk je de ’softe’ vering.
Ik rijd op de originele Michelins Energie (185) die me zeer goed bevallen.

Voordelen:
- Motor.
- Weggedrag (vlot, agiel).
- Remmen.
- Airco.
- Verbruik (weet nog niet precies, ong. 1/15).
- Geluid (heel netjes stil, vanaf 3500 toeren supergeluid!).
- Stoelen.

Nadelen
- De eerste versnelling is naar mijn mening te kort.
- Onoverzichtelijk met achteruitrijden, door hoge kont.
- Raambediening, waar ik inmiddels aan gewend ben en juist eerder een pluspunt begin te vinden.
- Achterinstap lastig.

Kortom voorlopig zeer tevreden, maar aangezien ik heb pas heb valt er nog geen oordeel op te maken. Ik zal regelmatig updates toevoegen, foto’s komen er tevens aan!

Foto’s waren te groot, zal binnenkort eens nieuwe foto’s maken.

PROBLEMEN

Niet werken van de interieurverlichting bij het openen van de bestuurdersportier.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren
Sub-reacties inklappen

Er zijn nog geen reacties geplaatst.