Citroën Xsara 1.6i (1998)

autoreview

Citroen Xsara

Signalement

UitvoeringXsara 1.6i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1998
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf116.500 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

- Auto op LPG G3 installatie (AG)
- De belijning van de wagen is nog steeds niet echt gedateerd. Jammer zijn de onoverzichtelijke achterstijlen, waardoor goed opletten gewenst is.
- Pluspunt is de stuurbekrachtiging die prima werkt levert.
- Trekkracht van de 8v is voldoende, maar weinig sportief. Verbruik op lpg is ong 1:12.
- Climate control is prima, snel warm en in combinatie met airco snel koud.
- Sleutel met ingebouwde cv is bijzonder groot en lomp uitgevoerd, niet aan een sleutelbos te rijgen en heeft te kleine knopjes voor de bediening van cv
- versnellingsbak & koppeling uitstekend
- remmen okay, maar mochten wat krachtiger

PROBLEMEN

- vrij snel na aanschaf was het motormanagement van de lpg installatie defect € 350 -> verholpen onder garantie

- na 2 weken accu kapot (was nieuw bij aflevering)

- af en aan inhouden en knallen op lpg / onregelmatige toeren op benzine -> kleppen gesteld, stationair klep gereinigd. Problemen gedeeltelijk verholpen.

- linkerspiegel door weggebruiker eraf gereden (wagen stond geparkeerd) € 125

- linkerzijruit ging niet open -> bedrading vernieuwd € 35

- Pomp stuurbekrachting defect € 300

- motor hapert, houdt in, rijdt op 3 cylinders -> bobine defect en alle bougies vervangen € 175 (nog geen 3 weken na onderhoudsbeurt !!) Dealer komt niet tegemoed in reparatie, nieuwe dealer gezocht.

Vol goede moed verder ! Wordt vervolgd

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.