Citroën Saxo 1.4i SX (2000)

autoreview

Citroën Saxo 1.4i SX (2000)

Signalement

UitvoeringSaxo 1.4i SX
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf67.396 km
KM-stand laatst121.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Wat een geweldige auto! Begin 2006 hebben we haar gekocht als tweede auto, en inmiddels hebben we er bijna 50000km bij op gereden. En met plezier. De auto is inmiddels een paar kleine transformaties ondergaan: 16" velgen, sportuitlaat, open-luchtfilter, andere lampen (voor, achter en zijkant), nieuwe geluidsinstallatie, sport-grille (zilverkleurig gaas, zonder double-chevron)en nieuwe veren+dempers.
Dankzij het luchtfilter een iets gunstiger verbruik, ondanks een zware voet toch 1 op 15, wat best netjes is.
Wat betrouwbaarheid betreft is het nogsteeds een Citroën, met zo nu en dan een paar kleine, vreemde probleempjes. En natuurlijk een paar "staandaard" probleempjes, zoals het niet meer werken van de achterremmen dankzij een lekke remcilinder. Maar wat betreft kosten van de reparaties valt het ook allemaal nog wel mee.

Problemen

  • 115.640 km

Alle problemen tot nu toe:
-Versnellingsbak problemen (1 keer verstellen van de stangetjes aangezien ze niet meer fatsoenlijk in versnelling wou komen, en 1 keer een geleide-nogiets, een soort bol over de versnellingen zodat je beter versnellingen kan vinden (ofzoiets, het was met schakelen een beetje gokken :-) )
-Remcilinder lekte, de auto remde bijna niet meer. Remcilinder vervangen, en niet veel later was er hetzelfde probleem alleen nu aan de andere remcilinder
-2 keer niet starten (te lang op contact laten staan) nu is de accu vervangen door die van een diesel
-problemen met de achterverlichting. bleek een los contactje te zijn.
-Trillen van de auto met remmen (kromme schijven)
-Lekke uitlaat na 90.000km
-Het onder de auto uit vallen van een middenstuk van de uitlaat. Dit was te danken aan een te kleine uitlaat...
-Het lampje achter de schuifregelaars van de verwarming e.d. werkt niet meer, en het is een verschrikkelijk rotklusje om het te (laten) maken

De laatste dagen

  • 121.000 km

Jammer genoeg hebben een stel vandalen de Saxo onder handen genomen. Bekrast en gehavend zijn we op zoek gegaan naar een andere auto, een C2 om precies te zijn. Na veel zoeken een leuke C2 gevonden, en een prijs besproken, en over een aantal dagen is de Saxo niet meer van ons.

Wat een super auto! Hij reedt heerlijk en was nog redelijk betrouwbaar. Met een verbruik van 1 op 15/16 nog redelijk zuinig ook. Jammer dat ze weg gaat, maar we hebben nu een ander.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.