Citroën Saxo 1.1i (2000)

Citroën Saxo 1.1i (2000)
Citroën Saxo 1.1i (2000)Citroën Saxo 1.1i (2000)Citroën Saxo 1.1i (2000)Citroën Saxo 1.1i (2000)Citroën Saxo 1.1i (2000)

UitvoeringSaxo 1.1i
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2016

Ervaringen Saxo 1.1i

- Aanschaf:

Sinds Mei 2016 heb ik deze Saxo in mijn bezit. Ik heb deze overgenomen van mijn vader na er wel al 2 jaar eerder met regelmaat te hebben gereden.

Toen mijn vader deze Saxo kocht had deze 82.000 km op de teller staan. Ik heb deze toen alleen gebruikt om naar mijn opleiding te rijden. Nadat ik hem had overgenomen van mijn vader ben ik er een stuk meer mee gaan rijden.

Tot nu toe heeft hij me nog geen enkele keer laten staan. En op het gebied van onderhoud nog geen grote zaken gehad.
Tot nu toe hebben zich de volgende zaken voorgedaan:

- uitlaatsysteem doorgeroest bij katalysator ( dit omdat de vorige eigenaar er alleen korte stukken mee heeft gereden zonder de motor echt warm te rijden ) [ 2015 ]
- Draagarm rechtsvoor vervangen [ 2015 ]
- Nieuwe trommelremmen [ 2017 ]
- Nieuwe remschijven ( zelf vervangen ) [ 2017 ]
- Nieuwe kleppendekselpakking ( zelf vervangen ) [ 2017 ]
- Nieuwe einddemper ( zelf vervangen ) [ 2017 ]
- Koelsysteem omgespoeld ( zelf vervangen ) [ 2017 ]

Verderest allemaal standaard onderhoud zoals banden, vloeistoffen en filters. Kortom een betrouwbare auto met weinig gebreken ( gezien de relatief korte lijst op 3 jaar tijd )

- Kilometerstand 3-9-2017

De kilometerstand staat nu op 133.925.
Ook het verbruik ben ik ruim tevreden over. Gemiddeld komt dit uit op 1:17,2 waarbij ook veel binnendoor wordt gereden.

Ook de prestaties voldoen prima, hij pakt vlot op en reageert goed op het gas.

Momenteel heb ik geen problemen en rijdt deze bijna als nieuw.
Volgend jaar begin Juni zodra deze weer op APK moet ga ik er zelf de grote beurt op uitvoeren. Meteen zal dan het brandstoffilter vervangen worden, en de transmissieolie zal worden ververst. ( versnellingsbak begint wat stugger te worden soms )

Kortom:
Mijn oordeel tot nu toe is dat de Saxo een prima auto is met relatief weinig kosten, het verbruik is goed, en het onderhoud goedkoop. Ook de prestaties voldoen prima voor zijn formaat en het comfort heb ik persoonlijk geen kritiek op.
Een echte aanrader dus.