Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2002)

autoreview

Citroen C5 Break
Citroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 BreakCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieurCitroen C5 - interieur

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Exclusive
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2004
KM-stand bij aanschaf14.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De vormgeving van de auto haalt het niet bij een XM. Ik vind de C5 (break) een wat opgeblazen kikker, zoals de nieuwe Mini Cooper een opgepompte Mini Cooper is. Maar het is een comfortabele auto, bijna net zo comfortabel als een XM. De beenruimte voren (en achter) is een stuk minder dan de XM. De stoelen zijn korter. Het is een moderne auto, met veel toeters en bellen. De boordcomputer is aardig, maar het zou beter zijn als je waarschuwing uit zou kunnen zetten. ’Beep’: ruitensproeier vloeistof op! Plus een lampje ’service’, en meer van dat soort onzin. Dat is pas overkill! De kracht van de motor (2.0) is redelijk. De wegligging is goed, maar minder dan de XM. De koplampen (Xenon) zijn na de lantarentjes van de XM een verademing. Geluidsniveau is goed, maar vanaf 140 wordt de motor goed hoorbaar. (maar minder dan XM turbo). De achterklep voelt fluttig en blikkerig aan. Remmen zijn prima. Wagen helt vrij ver in de bochten, ondanks de activa vering.
Het benzineverbruik is redelijk bij 120, goed bij 90 en matig bij 140/150.

PROBLEMEN

Problemen tot nu toe? Te veel om op te noemen! Wat een storingsgevoelige auto!
Het grootste, onopgeloste, probleem is de ’rookgasstoring’ en stotterig rijden bij constante snelheid van 70-90. Bij een beladen auto (4 personen + bagage) en een constante snelheid van 140-150 komt na een uur, of anderhalf, geheid de melding ’rookgasstoring’. De oorzaak is nog steeds onbekend. Andere problemen: lek ruitewisservloestof reservoir, kapot pompje, elektronische storingen, kapotte achterraamhandel (raam opent bij openen van de auto), Kapotte elektrische leidingen in het achterraam. (kost een nieuw achterraam!) Storing in parkeersensoren.
Vooral veel kleine dingen en een paar (ook onopgeloste) grote zaken.

2,8
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    2
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens