Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • C5 Break

Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

autoreview

2
Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)
Scandinavian
  • Scandinavian12
  • Gebruikersreview
28 juli 2018 om 14:41
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC5 Break 2.0 16V Différence
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2018
KM-stand bij aanschaf244.000 km
KM-stand laatst247.800 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

typisch Citroën of typisch C5?

  • 245.000 km
  • 28 juli 2018

De Xsara Picasso was al een tijdje aan vervanging toe. Ze heeft ons eigenlijk altijd prima bediend, maar de leeftijd begon nu wel erg te tellen. Dus ben ik op zoek gegaan naar een vervanger. Ik heb lang getwijfeld over een Grand C4 Picasso, maar de slechte verhalen over de motoren van die auto hielden mij steeds tegen. Uiteindelijk viel de keuze op een C5 van het oorspronkelijke model.

De break-uitvoering moest het worden, want die is wat minder onoverzichtelijk van binnenuit en wat flexibeler bij het vervoer van grotere stukken - ik dacht altijd, dat ik dat niet nodig had, maar ik heb toch redelijk vaak 'groot spul' achterin de auto liggen: variërend van een kistorgel voor een concert tot een gehele verzorgingspost bij een wandeling (denk aan tafels, stoelen, koffieketels, jerrycans van 40 liter etc.)

Toen ik de auto kocht, wist ik al, dat het even werk zou zijn, om haar weer in een fatsoenlijke conditie te krijgen. Ze had duidelijk een tekort aan TLC.
Maar terwijl ik haar aan het opknappen ben, moet de auto natuurlijk ook wel 'gewoon' blijven rijden: daarvoor koop je immers in eerste instantie een auto.

Dus direct na aankoop een rit van een paar honderd kilometer gemaakt: dan krijg je een goed beeld van de hoeveelheid werk, die er zit aan te komen. Ik moest tóch een caravan uit Nijmegen ophalen na de Vierdaagse, dus die rit kon mooi als 'testrit' dienen: ruim 250 km, waarvan de helft met een caravan erachter bij zeer zomerse temperaturen.

De tweeliter had geen kind aan de auto of de caravan: je merkte nauwelijks, dat er iets achter de auto hing. Afkoppelen bleek door de 'laagzet-'knop in de bagageruimte een fluitje van een cent! Dat zouden meer auto's mogen hebben! De passagiers waren zeer te spreken over het comfort en de ruimte in de auto. En nu de airco weer werkt, begin ik me ook steeds beter te voelen.

Wel doet de boordcomputer soms raar: uit het niets verschijnt de melding, dat de airbag stuk is en word ik dwingend gewaarschuwd, naar de garage te gaan. Een paar kilometer verder is de waarschuwing ineens verdwenen.... Op een ochtend stond in het centrale display de datum ongevraagd op 01-01-01. En zo zijn er nog wel wat dingetjes, waarvan je zegt: "typisch Citroën." Of misschien zijn het alleen dingetjes, die bij de C5 horen. We zullen het zien. Binnenkort staat een wat langere rit op het programma met een veelheid aan wegentechnische 'uitdagingen'. Ik zal daarna verslag doen van de ervaringen.

Een rondje 'Schotland

  • 247.800 km
  • 4 augustus 2018

We hebben de auto meegenomen voor een rondje Schotland. Op die manier komen alle (on-)hebbelijkheden van zo'n auto wel aan het daglicht.

Al voor vertrek maakte ik me af en toe zorgen om de electra van de auto: zo af en toe werkte er wel eens iets niet, en dan ineens weer wel. Schijnt een typisch kwaaltje te zijn van de C5, serie I.

Dus onderweg naar het inchecken al even schrikken, toen na de paspoortcontrole het raam aan de bestuurderskant niet meer dicht ging. Nog voor we aan boord waren, was het euvel echter verholpen.

In Schotland links rijden bleek geen enkel probleem: doordat ik van de Xsara Picasso tóch al gewend was, te focussen op het midden van de auto (centraal geplaatste meters(!) en de C5 hier ook wat belangrijke info toont, was ik ook al gewend, met een 'bredere blik' door het verkeer te gaan: dit kwam nu heel goed van pas en links rijden heeft op geen enkel moment voor iets ongemakkelijks gezorgd.

De Schotse heuvels, het stadsverkeer, kleine weggetjes... de C5 'vrat' het allemaal. Het gezin had geen klagen over het comfort en het verbruik van de 2-liter hield zich keurig: al met al heb ik zo'n 90 liter Euro 95 verbruikt op een rondrit van bijna 1000 km. En dit dan bij alle soorten weer, met de airco aan en alle soorten terrein.

Tegen het eind van de rit begonnen wat electronische zaken op te spelen: de intervalstand van de ruitenwissers sloeg op hol, lichten wilden soms niet meer uit: we hebben nog wat te versleutelen aan deze voor mij 'nieuwe' C5

  • Rijd je zelf met een Citroën C5? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën C5
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Citroën C5 2.0-16V Exclusive | Airco | Trekhaak | Dealer onderhouden |

    Citroën C5 2.0-16V Exclusive | Airco | Trekhaak | Dealer onderhouden |

    • 2001
    • 138.114 km

    € 3.750

    Citroën C5 2.0-16V Différence 2 Clima | Cruise | PDC | Trekhaak | radio/CD

    Citroën C5 2.0-16V Différence 2 Clima | Cruise | PDC | Trekhaak | radio/CD

    • 2003
    • 188.091 km

    € 1.250

    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive

    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive

    • 2004
    • 203.368 km

    € 999

Meer Citroën C5 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C5 specificaties
  • Citroën C5 occasions
  • Citroën C5 video's
Advies en informatie
  • Citroën C5 tests
  • Citroën C5 gebruikersreviews
  • Citroën C5 index
PREMIUM
Ford Mondeo Wagon - Citroën C5 Break

Ford Mondeo Wagon - Citroën C5 Break

Stel, je hebt twee of drie kinderen. Of je houdt van kitesurfen. Of je trekt er graag op uit...

Lees meer
 

Citroën C5 reviews

  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    2
    • 28 juli 2018
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2004)

    7
    • 5 december 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    12
    • 16 november 2017
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Différence (2003)

    3
    • 31 januari 2015
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Exclusive (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 HDi 110pk Exclusive...

    2
    • 10 september 2014
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige (2002)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige...

    • 27 oktober 2013
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2003)

    Citroën C5 Break 2.0 16V Exclusive (2003)

    5
    • 10 augustus 2013
meer reviews
Citroën C5 Break 2.0 HDI - 2003 – 957.894 km - Klokje Rond

Citroën C5 Break 2.0 HDI - 2003 – 957.894 km - Klokje Rond

130

Vijftien jaar geleden kocht Frans Hardus een nagelnieuwe Citroën C5 break. Voor zijn werk rijdt...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Achtergrond
    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing maakte

    Waarom de Citroën C5 geen zachte landing...

    234
    • 2 april 2022
  • Gebruikersreview
    Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

    Citroën C5 Tourer 1.6 THP Exclusive (2010)

    • 23 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen C5 1.8 16V Caractère (2006)

    Citroen C5 1.8 16V Caractère (2006)

    3
    • 8 oktober 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in hybride

    Nieuwe Citroën C5 X: direct als plug-in...

    131
    • 12 april 2021
  • Nieuws
    De geschiedenis van de Citroën C5

    De geschiedenis van de Citroën C5

    59
    • 7 april 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 klaar voor debuut

    Nieuwe Citroën C5 klaar voor debuut

    33
    • 7 april 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Citroën C5 komt er bijna aan

    Nieuwe Citroën C5 komt er bijna aan

    25
    • 22 maart 2021
Merk
Merk
  • Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    Citroën C5 X vs. Skoda Superb - Dubbeltest

    • 6 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Citroen AX 11 TGE (1994)

    Citroen AX 11 TGE (1994)

    8
    • 27 april 2022
  • PREMIUM
    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger - Dubbeltest

    Citroën C4 Spacetourer vs. Dacia Jogger...

    • 26 april 2022
  • (Citroën) DS 3 - Occasion aankoopadvies

    (Citroën) DS 3 - Occasion aankoopadvies

    206
    • 21 april 2022
  • Nieuws
    ‘Fiat-versie Citroën Ami heet Topolino’

    ‘Fiat-versie Citroën Ami heet Topolino’

    48
    • 8 april 2022
  • Nieuws
    Citroën C5 Aircross - Facelift Friday

    Citroën C5 Aircross - Facelift Friday

    46
    • 8 april 2022
  • Achtergrond
    De Citroën BX 4TC was alle logica voorbij

    De Citroën BX 4TC was alle logica voorbij

    54
    • 3 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden