Citroën C4 Picasso 2.0 16V Ligne Business (2008)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringC4 Picasso 2.0 16V Ligne Business
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf33 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vandaag mijn lease C4 Grand Picasso op benzine+ lpg opgehaald. Toegevoegde opties zijn een Bluetooth radio/cd speler en vaste trekhaak. Mijn eerste auto op lpg dus ben benieuwd naar het rijden, tanken, verbruik op deze brandstof. Advies was wel de eerste 1000 km. alleen op benzine te rijden.

Uitvoerig uitleg gekregen van de auto bij het ophalen door de dealer. Vanavond een eerste lange rit,testen we het comfort meteen. Waar de neus van de auto stopt aan de voorkant is mij niet helemaal duidelijk maar ook dat gaan we vanavond meteen testen bij het parkeren in de parkeergarage. Update volgt later.

Boordcomputer en persoonlijke instellingen worden nog even puzzelen,daar ga we lekker de tijd voor nemen. Het is me nog niet helemaal duidelijk wanneer je de snelheidsbegrenzer zou gebruiken in plaats van snelheidsregelaar. Misschien heeft iemand daar (positive) ervaring mee en kan me dat vertellen.

Tot nu toe helemaal in de wolken als trotse bezitter van een Gris Aluminium C4 GP!


Update 05-02-2008

De eerste bijna 500 km staan op de teller en ik heb ze met groot genoegen gereden. De C4 GP met EB6V zoeft als een limousine. In tegenstelling van de vakpers heb ik geen enkele moeite met de gerobotiseerde schakelbak. Deze doet het erg fijn. Ik ben het niet 100% eens met de keuze van schakelmomenten maar dan overrule je die gewoon met de flippers. Daarnast heb ik nog een 2500 km te gaan voordat de bak helemaal ’getraind’ is naar mijn rijstijl dus ik heb het volste vertrouwen.

Nog twee minpunten in de pers waar ik me niet in kan vinden is het vaag sturen en af en toe dweilen over de weg. Het eerste is even wennen maar er is geen bocht, weg deel of stuurbeweging waar bij ik me tot nu toe onzeker van de reaktie van de auto heb gevoeld. ’Dweilen’ van de auto is voor mij cruisen. Het lijkt wel of ik onthaast door al het licht in de auto, de stilte en soeplesse.

Bluetooth ic.m. de radio werkt voortreffelijk. Geluid is goed, storingvrij en je bent goed te verstaan en je kunt iedereen goed verstaan. Koppelen was een appeltje, eitje. Mijn Nokia staat op automatisch aanmelden en instappen is al genoeg om de koppeling te maken.

*Parkeergarage was geen probleem. Met de neus tot zo dicht mogelijk bij de muur gereden voor m’n gevoel. Uitgestapt, gekeken, en de ruimte die nog over was opgeslagen in m’n koppie voor de volgende parkeer aktie met de neus naar voren.
* Boordcomputer is geen probleem met een uurtje lezen en proberen.

PROBLEMEN

* Levering duurde iets langer dan van te voren ingeschat door de dealer. Niet onoverkomelijk.


05-02-2008

* De rechter kant van mijn ’multifunctionele display C’ was even weg nadat ik, op de 2e dag, kort na elkaar de het contact uit en weer aan gedaan had. (Zat een minuut tussen). Opnieuw aan/uit en de display was weer terug.
* vanmiddag op de A12 wilde ik de Cruisecontrol gebruiken en deze gaf ook even geen reaktie. Paar keer geprobeerd zonder succes. Bij een tankstation even gestopt, contact uit (telefoontje gepleegd), weer gestart en verder gereden mét een werkende Cruisecontrol. Even in de gaten houden. Bovenstaande ’storingen’ al wel gemeld bij Citroën Visscher Rivierenland mijn dealer. Waar nodig kan ik elk gewenst moment langs komen.
*Op de radio-/stuurbediening mis ik wat mogelijkheden die ik wel gewend was bij mijn vorige autoradio. Bijvoorbeeld: vooruit kan wel op het stuur, maar achteruit op de cd niet. (Toch?) Source kan je alleen op de radio zelf kiezen.

Ontevreden over de werking van de Bluetooth functionaliteit. (Mail zoals ik die naar Citroen Nederland heb verstuurd)
Bij mijn Grand C4 Lingne Business heb ik af-fabriek een radio cd speler met Bluetooth mogelijkheid besteld en gekregen. Geluidskwaliteit is prima. Gebruiksvriendelijkheid is slecht.

Wanneer een naam of nummer niet een voice dail heeft is het een drama om door alle namen te moeten scrollen. (En wie heeft al zijn nummers als voice dial) Daar naast worden niet eens alle nummers ontsloten en is het maar beperkt tot een x aantal. Dat betekend, in mijn geval, dat ik iedereen beginnend met de letter T en verder niet kan bellen! Dit is niet alleen mijn ergernis maar ook van een paar van mijn collega’s die een zelfde auto plus radio hebben.

Ik hoop dat Citroen met een software update komt waarbij het mogelijk is om door de letters van het alfabet te scrollen en na selectie daar verder onder de namen te scrollen. (Zoals bijvoorbeeld bij de Parrot). Ook hoop ik dat het mogelijk wordt gemaakt om meer (alle) telefoonnummers uit een telefoon te kunnen gebruiken.

Auto zelf bevalt prima maar dit is een groot punt van ergernis. Ik hoop graag iets van Citroen te vernemen.

Reaktie van Citroen Nederland:
Hartelijk dank voor uw schrijven, welke wij in goede orde ontvangen hebben.
Uw schrijven is behandeld onder referentienummer 3-79137.
Wij betreuren het te vernemen dat u minder tevreden bent over de bluetooth
functie in uw auto. Wij hebben niet de mogelijkheid zelf software
aanpassingen te doen aan de systemen in de auto. Wij zullen uw opmerking
doorgeven aan de fabrikant.
Wij gaan ervan uit u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Indien u nog vragen heeft kunt u contact met ons opnemen.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.