AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Citroen
  • C4 Picasso
5

autoreview

Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Prestige (2010)

Anoniem
  • Review
3 februari 2018 om 23:29
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringC4 Picasso 1.6 VTi Prestige
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2010
Jaar van aanschaf2012
KM-stand bij aanschaf18.000 km
KM-stand laatst147.000 km
Gemiddelde lezerswaardering: 71%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne, praktische en betrouwbare pakezel

  • 122.000 km
  • 3 februari 2018

Wij hebben deze auto begin 2012 gekocht. De wagen was geïmporteerd uit België. Qua mankementen en onderhoud kan ik kort zijn. Deze wagen is zeer betrouwbaar gebleken. De enige onderdelen die ik mij kan herinneren welke buiten het reguliere onderhoud vielen waren een set remblokken, een bobine en kort geleden een stabilisatorstang. Dit waren echter kleine uitgaven. Verder heb ik een jaar geleden een nieuwe accu moeten aanschaffen. Om het jaar een kleine beurt à ca. 200 euro en om het jaar een grote beurt van 350-450 euro. 1 keer een nieuwe set zomerbanden en ook 1 keer een set winterbanden gekocht. Wat mij opvalt is dat de auto nog precies zo rijdt als 100.000 km. geleden. Geen rammeltjes, speling of bijgeluiden.. Verder ben ik kort geleden op zoek gegaan naar enige vorm van roest, maar er is gewoon niets te vinden.

Wat we het meest fijn vinden aan deze auto is het praktische gebruiksgemak. Veel ruimte, achterin 3 stoelen die naar voren te verstellen zijn waardoor de al zeer grote bagageruimte nóg groter wordt. Afgelopen zomervakantie konden we 5 grote en 1 normale koffer in de bagageruimte kwijt. Verder vinden vooral onze kinderen het panoramische dak erg fijn. Veel handige opbergplaatsen. Het comfort is goed te noemen, soepel geveerd alhoewel het natuurlijk niet zo zalig is als de C5 van mijn werk met hydraupneumatische vering. De hoge zit en het makkelijke in- en uitstappen is erg fijn. En we vinden de auto nog mooi ook in de blauwe introductiekleur.
In de vakanties mag de C4 Picasso een caravan trekken van ca. 1100 kg. Dit gaat goed en de vijfde versnelling is goed te gebruiken. Echter je merkt ook dat er niet veel power over is en in de bergen is optrekken vanuit stilstand soms met wat moed, beleid en trouw uit te voeren. Desondanks ligt het verbruik rond de 1 op 10 met de caravan. Zónder caravan ligt dat gemiddeld rond 1 op 13, maar bij constante snelheid op de snelweg is 1 op 17 mogelijk bij ca. 110 km/uur. Na 6 jaar voelt deze auto inmiddels aan als een deel van het gezin en onze kinderen begonnen heftig te protesteren toen we ook maar enigszins interesse naar een nieuwere auto toonden.
Is er dan helemaal niets negatiefs? Een beetje toch. De 1.6 VTI blijkt weliswaar zeer betrouwbaar, is echter verder redelijk futloos en ook rumoerig te noemen. Boven de 120 kilometer maakt de motor redelijk veel toeren waardoor we meestal de cruisecontrol op de 115 laten staan. Maar goed dat komt het verbruik ook weer ten goede en ik heb gemerkt dat in Nederland dit meestal een goede snelheid is om goed van de cruisecontrol gebruik te kunnen maken. Verder wil ik nog de afschrijving noemen. In de afgelopen 6 jaar is de auto 10.000 euro minder waard geworden, dat komt op 1667 euro per jaar. Of 139 euro per maand. Wij rijden ca 17.000 km per jaar, Wegenbelasting rond 65 euro per maand en verzekering ergens rond de 35 euro. Absoluut niet slecht zou ik zeggen. De voordelen wegen voor ons dus ruimschoots op tegen het enige nadeel (de wat futloze en rumoerige motor) dus we gaan het nog moeilijk krijgen als we deze ooit in gaan ruilen. Oh ja nog iets wat ik vergat te melden, maar het is iets wat dusdanig goed werkt dat het normaal niet opvalt. Het verwarminssysteem, ruitontdooiing etc. Wij hebben de verwarming eigenlijk altijd op 21.5 graad staan in de automatische stand en hoeven hier ook nooit iets aan te veranderen. De auto is snel op temperatuur en blijft ook aangenaam. Geen ventilatieopeningen die te koude of te warme lucht blijven blazen, maar gewoon een aangenaam klimaat. De enige knoppen van het bedieningspaneel welke ik gebruik van dit systeem is de voor- en achterruitontdooiing als het gevroren heeft. Zijn de ruiten weer schoon, druk ik gewoon weer op de knop automatisch en gaat alles weer vanzelf. Nooit last van beslagen ruiten. Ook met veel regen onderweg hoef ik nooit de voorruitontwaseming aan te zetten. Ik heb wel eens iemand gehoord die het lastig vond dat de bediening hiervan links van het stuur zat indien een collega van hem in de auto reed en hij vanuit berijderspositie moest uitleggen hoe het systeem werkt. Dat bevreemd mij dus een beetje, want behalve tijdens de koude start s'morgens hoef ik verder tijdens het rijden niets aan het systeem te veranderen.

Bobine op 1 cylinder kapot, klein euvel

  • 122.100 km
  • 17 februari 2018

Eindelijk eens een storing, een kleine maar één die ik in een aantal jaar eerder ook heb gehad. Één van de 4 bobines heeft de geest gegeven. De motor loopt wel maar moet het met 1cylinder minder doen. Trilt daardoor ook bij bepaalde toerentallen en mist dus trekkracht. Op het dashboard wordt aangegeven dat er een storing is die verholpen dient te worden. Het waarschuwingslampje is geel gekleurd, dus ik kan er nog wel mee naar de garage rijden. Het valt mij op dat de verbruiksmeter op 0,0 liter/100 km blijft staan en ook dat de ventilator na uitzetten van de motor lang blijft draaien ook al vriest het buiten. Ik ga naar mijn vertrouwde Garage Schel in Doesburg die mij op zaterdagmorgen meteen helpen. Computer aangesloten en storingen uitgelezen. Iets van ontsteking op cylinder 1 uitgevallen. Ze hebben geen bobine op voorraad maar de monteur heeft wel een gebruikte in zijn werkplaatskar voor noodgevallen. Die wordt er ingezet en later moet ik nog een keer terugkomen om de een nieuwe erin te laten zetten. Het vervangen is heel eenvoudig. Motordeksel verwijderen door 2 boutjes los te draaien en daarna de aansluiting op de betreffende bobine met de hand verwijderen waarna de bobine weggenomen kan worden. Mijn idee is dat ik misschien gewoon voor noodgevallen een bobine in de auto meeneem zodat ik hem in de toekomst zelf kan vervangen.

2 bobines vervangen

  • 130.000 km
  • 1 oktober 2018

In korte tijd achter elkaar weer twee bobines versleten. Dus ik schat dat ik in de laatste 20.000 km alle 4 heb gehad. De garage gaf ook aan dat normaal als er 1 kapot gaat het beter is alle 4 tegelijk te vervangen. Het vervangen zelf is een peuleschil, wel moet de computer gereset worden. De kosten zijn ook niet schokkend

Nog steeds erg betrouwbaar

  • 140.000 km
  • 24 februari 2019

Inmiddels 140.000 km op de teller en nog steeds geen gekke dingen. Alles voelt nog als nieuw, geen spelingen of kraakjes. Behalve de zijwangen van de voorstoelen die wat zachter zijn geworden en een “knak” bij de linkervoordeur bij het openen. Verder is het olieverbruik wat hoog, maar dat was het altijd al. Geen rookpluim oid en het schijnt normaal te zijn bij deze 1.6 VTI blokken. Ik schat ca. 5 liter op 20.000 km.

Andere caravan gekocht

  • 140.500 km
  • 2 maart 2019

We hebben onze Eriba Feeling 425 ingeruild voor een Dethleffs Tourist HD460. Dit is ook een hefdakcaravan dus lager en minder luchtweerstand. De nieuwe caravan is ook ca 125 kg zwaarder, 1125 kg en een halve meter langer. Desalniettemin is dat extra gewicht niet echt merkbaar en is de luchtweerstand misschien zelfs lager want op de snelweg lijkt het makkelijker te gaan. Verbruik zit rond 1 op 9 á 10. De caravan ligt ook rustiger achter de auto en hobbelt minder. De C4 is sowieso heel stabiel gebleken, ook met de vorige caravan. Waarschijnlijk ook door het behoorlijke eigen gewicht van de C4 van rond 1500 kg. Er kan ook goed in de 5e versnelling gereden worden op de snelweg. Alleen is het in de bergen soms wat lastiger op stijle hellingen vanuit stilstand weg te rijden. Eenzelfde conclusie kwam ook uit een berekening van caravantrekker.nl Maar dit is nooit echt een probleem geworden. We kijken al uit naar de vakantie!

Grote beurt gehad

  • 147.000 km
  • 25 juni 2019

Ergens in Mei heeft de auto een grote beurt gehad. Rond de 500 euro.Geen bijzonderheden, echter de vier zomerbanden zijn wel aan hun laatste seizoen toe. Auto doet het nog prima, wel merk ik dat de wangen van de zitting van de linkervoorstoel dusdanig zijn versleten dat ze minder steun bieden.

3,8
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    2
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
 
  • Houd me op de hoogte over de Citroën C4 Picasso
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    130pk Automaat Navi

    Citroën C4 Picasso 130pk Automaat Navi

    • 2017
    • 77.984 km

    € 19.950

    1.6 e-THP Exclusive

    Citroën C4 Picasso 1.6 e-THP Exclusive

    • 2015
    • 106.147 km

    € 16.850

    1.6 VTI 120PK 5pers. Ambiance, Rijklaarprijs

    Citroën C4 Picasso 1.6 VTI 120PK 5pers. Ambiance, Rijklaarprijs

    • 2009
    • 166.778 km

    € 5.750

Meer Citroën C4 Picasso occasions

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Citroën C4 Picasso specificaties
  • Citroën C4 Picasso occasions
  • Citroën C4 Picasso video's
Advies en informatie
  • Citroën C4 Picasso tests
  • Citroën C4 Picasso gebruikersreviews
  • Citroën C4 Picasso index
Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985 km - Klokje Rond

Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985 km - Klokje Rond

Een Citroën C5 met V6 én een lpg-installatie zie je niet vaak. Peter van der Schouw rijdt er...

Lees meer
 

Citroën C4 Picasso reviews

  • Review
    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Ambiance (2009)

    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Ambiance (2009)

    3
    • 6 september 2018
  • Review
    Citroën C4 Picasso 1.6 THP Exclusive (2010)

    Citroën C4 Picasso 1.6 THP Exclusive (2010)

    3
    • 25 februari 2018
  • Review
    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Prestige (2010)

    Citroën C4 Picasso 1.6 VTi Prestige (2010)

    5
    • 3 februari 2018
  • Review
    Citroën C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Exclusive (2007)

    Citroën C4 Picasso 2.0 HDiF 138 Exclusive...

    • 15 juli 2015
  • Review
    Citroën C4 Picasso 1.6 THP Ligne Business (2010)

    Citroën C4 Picasso 1.6 THP Ligne Business...

    • 31 januari 2014
  • Review
    Citroën C4 Picasso 2.0 16V Exclusive (2007)

    Citroën C4 Picasso 2.0 16V Exclusive (2007)

    • 20 december 2013
  • Review
    Citroën C4 Picasso 1.6 THP Ligne Business (2009)

    Citroën C4 Picasso 1.6 THP Ligne Business...

    1
    • 19 juli 2010
meer reviews
Citroën C4 Picasso - Occasion Aankoopadvies

Citroën C4 Picasso - Occasion Aankoopadvies

217

De MPV is een specialiteit van de Franse merken en de Citroën C4 Picasso is er eentje volgens...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Citroën C4 Picasso PureTech 110 Start (2017)

    Citroën C4 Picasso PureTech 110 Start (2017)

    2
    • 12 augustus 2020
  • Review
    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 120 Business (2017)

    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 120 Business...

    3
    • 20 juli 2020
  • Review
    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 120 Business (2015)

    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 120 Business...

    4
    • 3 juli 2020
  • PREMIUM
    Citroën C4 Picasso 2006 – 2013 - Doorgelicht

    Citroën C4 Picasso 2006 – 2013 - Doorgelicht

    • 19 mei 2020
  • Review
    Citroen C4 Picasso VTi 120 Selection (2011)

    Citroen C4 Picasso VTi 120 Selection (2011)

    1
    • 23 maart 2020
  • Review
    Citroen C4 Picasso THP 155 Business (2014)

    Citroen C4 Picasso THP 155 Business (2014)

    3
    • 15 januari 2020
  • Review
    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Business (2017)

    Citroen Grand C4 Picasso BlueHDi 150 Business...

    3
    • 7 januari 2020
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Betrapt: nieuwe Citroën C5

    Betrapt: nieuwe Citroën C5

    39
    • 19 januari 2021
  • Review
    Citroen C1 VTi 68 Style Edition (2015)

    Citroen C1 VTi 68 Style Edition (2015)

    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling PSA

    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling...

    7
    • 14 januari 2021
  • Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985 km - Klokje Rond

    Citroën C5 Tourer 3.0 V6 - 2008 – 382.985...

    • 13 januari 2021
  • Autonieuws
    Citroën breidt prijslijst nieuwe C4 uit

    Citroën breidt prijslijst nieuwe C4 uit

    23
    • 13 januari 2021
  • Review
    Citroen C1 1.0i Séduction (2006)

    Citroen C1 1.0i Séduction (2006)

    4
    • 10 januari 2021
  • PREMIUM
    Citroën C3 vs. Kia Rio - Dubbeltest

    Citroën C3 vs. Kia Rio - Dubbeltest

    • 5 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep