Citroën C4 Picasso 2.0 16V Ligne Business (2008)

autoreview

Citroën C4 Picasso
Citroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 PicassoCitroën C4 Picasso 5-zitsCitroën C4 Picasso 5-zits

Signalement

UitvoeringC4 Picasso 2.0 16V Ligne Business
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst38.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 18.000 km

J.M. Groningen.

In een revieuw lees ik dat het begrip \\\" Maandag auto \\\" nog steeds tot de mogelijkheden behoort.
Ik zelf ben ook in het bezit van een auto ( C4 Picasso 5pl) die op de EERSTE DAG v/d werkweek is geproduceerd.

In een periode van ± 9 MAANDEN heeft mijn auto ± 18 DAGEN in de werkplaats gestaan.
Buiten beschouwing gelaten de tijd nodig om de auto te brengen/halen of te hebben moeten begeleiden b.v autotransporter.
In die periode heb ik een \\\"C4 Dagboek\\\" bijgehouden waar alles in staat wat in die periode is gepasseerd aan storingen,defecten etc en de nog bestaande gebrek(en) en storingen welke nog niet zijn achterhaald. Te veel om hier op te noemen. Het feit dat het C4 Dagboek 14-A4 pagina\\\'s behelst spreekt voor zich zelf.

Ook ik heb zeer kort naar levering te kennen te geven deze auto NIET MEER te willen acepteren, maar na 3x hier over onderhandeld te hebben met mijn dealer en direct/indirect met Citroen Nederland, heb ik de zaak moeten overdragen aan
\\\" De geschillencommissie \\\" en ben in afwachting v/d afhandeling.

Zijn er C4 Picasso bezitters welke een zelfde of vergelijkbare ervaring hebben of mijn verhaal herkennen ?

Ik vind het jammer deze weg te hebben MOETEN kiezen, maar er bleef niets anders voor mij over.

Een in hart en nieren Citroen Fan.
NB. Vanaf 1993 8 x nieuwe modellen gekocht via de Citroen organisatie.

PROBLEMEN

  • 18.000 km

Deze zijn verwoord in mijn C4 Picasso dagboek en is ter inzage.

Het is een samenvatting van product fouten en zaken welke fout gingen tijdens de herstellingen.
De wet van Murpy is op deze auto van toepassing.

Dubbelbeelden in de voorruit.

  • 38.000 km

Lezers en C4 Picasso eigenaren,

Als eerste verwijs ik naar mijn "Dagboek C4 Picasso " genoemd en omschreven in mijn Review van 10 nov. 2008 en naar AutoWeek nr. 32 - 2009, waar het probleem DUBBELBEELDEN in de VOORRUIT wordt behandeld door het Technisch platform.

Een v/h meest storende voor mij is het DUBBELBEELDEN verhaal wat als een RODE DRAAD door mijn dagboek loopt.

Mijn eerste melding bij mijn dealer is van Febr 2008.

Kort samengevat het volgende.Na diversen gesprekken met mijn dealer, maar ook vele malen met Citroen Nederland (lees verder C.N.)is mij schriftelijk door C.N.te verstaan gegeven. " Ons inziens lijkt verder correspondentie aangaande dit onderwerp dan ook niet zin vol ".
Wat inhoud, en mij duidelijk te verstaan is gegeven dat dubbelbeelden zijn INHERENT aan het product en hiermee MOET GELEEFD worden met alle gevaren van dien.
Het vaktechnisch oordeel van de deskundige, welke in opdracht van De Geschillen Commissie is uitgevoerd was anders en luid samengevat: ABSOLUUT waarneembaar. Bij natte voorruit VERTROEBELT het beeld nog meer en ondermijnt sterk het gezichtvermogen.
De zaak heeft geleid tot een uitspraak van "De Geschillen Commissie", dat de voorruit vervangen diende te worden en dat de Citroen organisatie mij schadeloos moest stellen.Tijdens de zitting werd door de voorzitter v/d commissie gevraagd waarom niet gebruik wordt gemaakt v/d diensten van Carglass,want deze organisatie stond garant voor de oplossing v/h probleem.
Het antwoord (tijdens de zitting)van een medewerker uit de Citroen organisatie was : " Carglass is GEEN GESPREKS PARTNER binnen de Citroen organisatie ".

Ik heb toen WEER contact gezocht met Carglass te Groningen en op 28 September is een ruit uit de productie 2009 gemonteerd met als resuultaat dat het probleem voor ± 95 % is verholpen. d.w.z.overdag geen ENKELE vertekenig meer en bij avond voor 95% verholpen. Hulde voor Carglass deze HEEFT KOSTEN NOG MOEITE gespaard om mijn probleem op te lossen.Het blijft te betreuren dat de Citroen org.geen enkel poging heeft ondernomen om het probleem van ZIJN CLIENT OP TE LOSSEN. Uit alles blijkt dat het klanten belang in deze zaak geen enkele schoonheidsprijs verdient. Daarbij dient gezegd te worden dat èèn organisatie als Carglas, welke GEEN gespreks partner was binnen de Citroen organisatie, wel het probleem v/d voorruit voor de Citroen Org. en mijn persoon heeft opgelost.

Het is betreuren dat een Org.als Citroen GEEN ENKELE POGING heeft aangewend om mijn probleem op te lossen.
Gezegd moet worden dat mijn probleem niet alleen mij betreft, maar VELE Citroen C4 Picasso eigenaren. Zie hiervoor www.citroen-forum.nl . Onderwerp " Voorruit dubbelbeelden ".
Ook dient opgemerkt te worden dat voertuigen welke niet voldoen aan de ECE R43 (1-10-1992) (optische verstoringen)niet mogen deelnemen aan het verkeer.Uit alles blijkt dat de voorgeschreven periodieke controles m.b.t. de voorruit producent ( Saint Gobain )niet zijn uitgevoerd, anders was het probleem bekend en eerder actie ondernomen. NOGMAALS MIJN DANK VOOR DE INZET VAN CARGLASS

Ik vind de aanpak van mijn probleem door de Citroen organisatie nog steeds betreurenswaardig.

Indien U meer informatie of toelichting wenst verstrek ik dat gaarne.

J.Mol Groningen
E-mailadres. mol.j.m@planet.nl

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.