Citroën C3 1.6 16V Exclusive (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | C3 1.6 16V Exclusive |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2016 |
KM-stand bij aanschaf | 14.500 km |
KM-stand laatst | 42.000 km |
zeer dorstig
- 39.000 km
Deze auto gekocht na bedrijfsongeval waardoor ik automaat nodig heb. Door lage echte kmstand overstag gegaan.. Auto rijd lekker maar verbruik vind ik veel te hoog. Dit is mijn eerste automaat als prive auto. Beroepsmatig wel automaat maar dan in vrachtauto.Het verbruik bedraagt gem 1op11,5. Dit is 30%stad en de rest snelweg bij 110 op cruisecontrole. Kickdown gebruik ik nooit. Vorige auto was scenic 2liter en handgeschakelt. Bij zelfde ritten verbruik 1op14.5.Verder auto best wel windgevoelig en stuiterig op dwarsrichels. Binnenspiegel en A stijl ontnemen veel zicht. Electronica hapert soms zoals bestuurdersraam. Veel te vroeg dure reparatie aan versnellingsbak waarbij de solenoidkleppen vervangen moesten worden ivm in noodloop gaan van de bak. Ik vind dat de automaat brusk schakeld, zeker bij koude motor. Uitrusting is best luxe alleen dat je de achterramen moet opendraaien met de hand een beetje raar. Zitruimte achterin is voor volwassen alleen te doen als de voorstoelen naar voren geschoven worden. Kofferbak is best klein. Bediening voorramen op onlogische plek op middenconsole. Al met al ben ik ,zeker door brandstofverbruik, niet echt tevreden met de auto en overweeg ik een auris hybride aan te schaffen.
pech
- 39.500 km
Helaas in het donker een losgebroken grote zwarte hond op bumper gehad. Hond ok maar auto niet. Geschatte schade is €2000 bovenhuids dwz nu zichtbare schade. Dat is het nadeel van zoveel kunststof. Eigenaar neemt gelukkig schade op zich. Verder ervaringen zijn; Nadeel grote draaicirkel,instap achter krapjes,onhandige plaats raambediening( is diep bukken). Hoedenplank gammel en valt regelmatig uit scharnierpunten. Achterbank neerklappen alleen de leuningen en daardoor onregelmatige laadvloer met scherpe uitstekende delen.
Voordelen; kachel snel op temp,wegligging(zonder zijwind) skelterachtig,stoelen zitten fijn(zelfs voor mensen met rugklachten zoals ik), instappen door hoogte verstelbare stoel goed, remmen dik in orde. bereikbaarheid van lampen ,ruitensproeier, oliepeil goed.
vervangende auto
- 41.000 km
Ivm reparatie aan de C3 rijd ik al een week met een Nissan Pulsar van 2017 rond. Wat heb ik spijt van de C3. Deze Nissan rijd gemiddeld 1 op 14 waar de C3 1 op 10,5 rijd. En dan het schakelen. Vloeiend en onmerkbaar gaat hij door de 6 versnellingen heen. Ik weet dat het bijna 10 jaar verschil uitmaakt maar dit is of ik van een Lada 2107 naar een Rolls Roys ga. Helaas is de auto te duur in aanschaf aangezien andere bestuurders altijd hun deuren tegen mijn auto gooien en winkelswagens. De garage krijgt de naden ook niet mooi sluitend maar hij zegt dat het een Citroen kwaal is.Ben niet acccoord gegaan met de reparatie dus externe schadeexpert komt erbij en ik kan nog even genieten van de Nissan
Eindelijk verkocht
- 42.000 km
Eindelijk weg. Vertrouwen waren we compleet kwijt. Ingeruild voor de Toyota Yaris. Dit rijd zuiniger(gem 1 op 16.5) en dan rijd ik normaal en niet met fluwelen voet. Automaat schakelt veel beter en 6 versnellingen en minder toeren dus zuiniger. Minder luxe als Citroën maar alles wat ik nodig heb. Deuren sluiten met mooie plof ipv blikken klap van de C3. Dus eerste ervaring is positief. Goede zitpositie en voldoende beenruimte achterin. Kofferbak voldoende. Alles voelt degelijk aan. Wel vreemd is dashboard. Snelheidsmeter zit in het midden. Dat is wennen maar valt mee.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Citroën C3
