Citroën BX 16 TGI (1991) #2

autoreview

Citroën BX

Signalement

UitvoeringBX 16 TGI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1991
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf190.000 km
KM-stand laatst0 km
Lezerswaardering: 87%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vroeger vond ik het altijd een lelijke auto. De schoonheidswedstrijd wint de BX nog steeds niet, maar toch is het een bijzonder model. Veel mensen vinden de afwerking abominabel, maar ik moet zeggen dat een ander merk auto in deze prijsklasse uit die tijd niet veel beter scoort op dat gebied.
Uitermate comfortabel is natuurlijk de hydropneumatique. Een geniaal systeem dat al een halve eeuw zijn diensten bewijst. Weliswaar heb ik een paar gescheurde leidinkjes moeten vervangen, maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Voor 10 euro haal je die zo uit een BX op de sloop.
Verder is de motor erg betrouwbaar. Nog nooit heeft de BX geweigerd om te starten, of het moest zijn omdat iemand het interieurlampje aan had laten staan en de accu leeg was.
Ook roem ik de enorme ruimte die je voor het geld krijgt.
Als je, zoals ik, een BX 16 hebt, krijg je ook nog eens stevige stoelen die wel goede steun leveren, in tegenstelling tot de BX 14

PROBLEMEN

Het enige noemenswaardige probleem is het vervangen van de lagers van de draagarmen achter.
De eerste draagarmlagers moesten in 2001 vervangen worden en onlangs, in 2003 de lagers van de andere arm.
Voor 115 euro per draagarm over in 3 jaar tijd geen onoverkomelijk probleem.
Voor de rest gebruikelijke servicekosten.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.