Citroën BX 16 TGI (1991) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | BX 16 TGI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1991 |
Jaar van aanschaf | 2000 |
KM-stand bij aanschaf | 190.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Vroeger vond ik het altijd een lelijke auto. De schoonheidswedstrijd wint de BX nog steeds niet, maar toch is het een bijzonder model. Veel mensen vinden de afwerking abominabel, maar ik moet zeggen dat een ander merk auto in deze prijsklasse uit die tijd niet veel beter scoort op dat gebied.
Uitermate comfortabel is natuurlijk de hydropneumatique. Een geniaal systeem dat al een halve eeuw zijn diensten bewijst. Weliswaar heb ik een paar gescheurde leidinkjes moeten vervangen, maar dat mag de pret absoluut niet drukken. Voor 10 euro haal je die zo uit een BX op de sloop.
Verder is de motor erg betrouwbaar. Nog nooit heeft de BX geweigerd om te starten, of het moest zijn omdat iemand het interieurlampje aan had laten staan en de accu leeg was.
Ook roem ik de enorme ruimte die je voor het geld krijgt.
Als je, zoals ik, een BX 16 hebt, krijg je ook nog eens stevige stoelen die wel goede steun leveren, in tegenstelling tot de BX 14
PROBLEMEN
Het enige noemenswaardige probleem is het vervangen van de lagers van de draagarmen achter.
De eerste draagarmlagers moesten in 2001 vervangen worden en onlangs, in 2003 de lagers van de andere arm.
Voor 115 euro per draagarm over in 3 jaar tijd geen onoverkomelijk probleem.
Voor de rest gebruikelijke servicekosten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren