Chrysler PT Cruiser 2.4i Touring (2006)

autoreview

Chrysler PT Cruiser 2.4i Touring (2006)

Signalement

UitvoeringPT Cruiser 2.4i Touring
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf147.500 km
KM-stand laatst162.987 km
Lezerswaardering: 50%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De baas is gek geworden

  • 147.500 km

In 2001 zag ik voor het eerst een Pt cruiser in het echt.
Vond het gelijk een prachtige verschijning .
Ja ik weet het de meningen zijn hier over verdeeld.
En ja ik weet het , de Pt cruiser wordt over het algemeen uitgekotst .

Maar eigenwijs als ik ben heb ik 20 jaar na dato een cruiser aangeschaft.
Dit ter vervanging van mijn MG Zs 180 die in de verkoop gaat , tenminste als er een serieuze koper zich meld.
Terug naar de cruiser .
Een 2.4 uit 2006 , handgeschakeld , relatief weinig km en in de voor ons juiste kleur.
Dat was wel even zoeken maar uiteindelijk gelukt.
Nadat de auto aangeschaft was heb ik de auto laten inspecteren door Pt cruiser specialist All Cars te Buitenpost.
Ewitt en zijn team concludeerden dat ik een goede koop had gedaan .
Ze popelden echter om de auto weer in een absolute topstaat te brengen .
Dit is gelukt en hoe , alles maar dan ook alles is gecontroleerd en daar waar nodig gerepareerd en gemodificeerd .
Gelijk een frisse APK en nu cruisen maar .
Ik ga U allen op de hoogte houden over mijn ervaringen in de toekomst .
Groetend Theo

In antwoord op Uw vraag wat er allemaal gedaan is door All Cars hier een opsomming.
Ondanks het feit dat er geen rammeltjes en dergelijke te bespeuren waren in het onderstel zijn alle rubbers , bussen , ect preventief vervangen .
Dit omdat het onderstel niet het sterkste punt is van de cruiser.
Alle vloeistoffen zijn vervangen.
Remschijven voor vervangen.
Storing in dashboard opgelost.Unit bij contactslot was de boosdoener .
Bougie en bougiekabels vervangen
Voor de rest veel puntjes op de I .

Een haas is geen konijn

  • 148.456 km

Een haas is geen konijn en een Chrysler Pt cruiser is geen Mg Zs 180.

Momenteel rijdt ik in beide auto,s dus een vergelijking is wel te maken .
Eigenlijk niet eerlijk , de Mg is een echte rijdersauto en dit kun je van de Pt cruiser niet echt zeggen.


Laat ik per onderdeel de Pt cruiser beoordelen .
Verbruik ; een 6 . Circa 1 op 10 . Overweeg een lpg installatie in te laten bouwen .
Prestaties; een 7 . Oké je moet de Pt wel flink de sporen geven maar hij heeft dan echt vermogen genoeg.
In en uitstappen ; een 8 .Heerlijke hoge zit met grote deuren die wijd open gaan.
Zit positie ; een 6.5 .Beetje lastig.. Mijn vrouw zit perfect maar ik kan de juiste zithouding maar niet vinden .De cruisecontrol maakt het enigszins goed.
Rij kwaliteiten ; een 6.5 .Ook weer wat lastig . De cruiser houdt niet van verkeersdrempels , rotondes en mijn zicht bij verkeerslichten is matig .
Daarentegen is het rijgedrag op snelwegen en autowegen goed te noemen
Audiosysteem ; een 8 .Wat een geweldige geluid en bediengemak .
Bagageruimte ; een 9 .Werkelijk geweldig , in een mum van tijd bouw je de cruiser om naar een bestelauto .

Over de betrouwbaarheid valt er nog niets te melden .

Daarom wordt vervolgd .

Gewijzigde omstandigheden

  • 150.339 km

Het afgelopen jaar is anders verlopen dan voorzien …
De Mg Zs 180 zou verkocht worden en de Pt cruiser zou het dagelijkse vervoermiddel worden.
De MG Zs 180 is er nog steeds , dit ivm de lpg 3 installatie .
In de Pt cruiser is niet zoveel gereden dit ivm de brandstofprijzen en de dorst van deze Amerikaan.
Wanneer er in gereden werd was het een plezier om er in te rijden .
Geen storingen of andere gekke zaken meegemaakt .
Tja idd ook nog geen 3000 km gereden in een jaar U heeft misschien een punt.
Na een verse APK is de PT geschorst voor een jaar.
Nog even doorscheuren in de Mg Zs en volgend jaar de Pt weer van stal .
Motivatie , medio volgend jaar .Geen woon werk verkeer meer.
Groetend

Er wordt weer gereden

  • 150.565 km

De Pt Cruiser is niet langer geschorst en er wordt weer mee gereden .
De oplettende lezer heeft reeds ontdekt dat de Mg Zs 180 helaas verkocht moest worden ivm het moeilijk in en uitstappen door de vrouw des huizes

De Pt is voorzien van een nieuwe Bosch accu , hiervoor moest eerst het luchtfilterbehuizing verwijderd worden .

Trouwens , niet om betweterig over te komen maar ….
Oei er staan op you tube filmpjes met verkeerde instructies ..
Haal eerst de min pool los en daarna de pluspool , na het monteren van de nieuwe accu eerst de plus pool aansluiten en dan de min pool .

De Pt cruiser starte in 1 keer na bijna een jaar stilgestaan te hebben , ook het rijden daarna gewoon perfect .

Wordt vervolgd .

Mvg

Sceppie

APK en beurtje

  • 151.806 km

De PT moest voor de jaarlijkse APK .
Dit inclusief een beurtje uit laten voeren door een PT Cruiser specialist .
All Cars Service te Buitenpost .
Dit doe ik bewust , Mocht er iets aan mankeren dan is de auto gelijk in goede handen.
Gelukkig was er niets aan de hand .
Deze update kan dan ook beschouwd worden als een formaliteit .
Grz Sceppie

APK & Grote Beurt

  • 157.998 km

Toegegeven , 6000 a 7000 km in een jaar is niet zoveel .
Echter indien er gereden wordt dan is het volop genieten .
De Pt bevalt steeds beter , de heerlijke zit .
En bovenal indien je je rechtervoet weet te bedwingen en je maakt hoofdzakelijk snelweg kilometers dan is het verbruik echt aanvaardbaar .
1 op 11 / 11.5 is haalbaar .

De APK moest weer uitgevoerd worden en de distributieriem inclusief spanrollen en waterpomp moesten vernieuwd worden .
Dit is niet zo maar wat … Een mega klus .
Menig garage bijt zich hier op stuk .
Gelukkig een specialist in onze regio .

De Pt snort er weer vrolijk op los .
Lekker cruisen .

Wordt vervolgd .

Vooroordelen

  • 162.987 km

Tijd voor een update ,
Er is gekozen voor de titel ,,,, vooroordelen ,,,, aangezien deze eigenzinnige auto daar mee te maken heeft .

Begin te googelen en het is allemaal kommer en kwel .

Zelf heb ik toch wel een andere mening .
Auto heeft mij nog nooit laten staan en bevalt mij tot nu toe prima .

Een paar kleinigheidjes zijn er te melden na de laatste update .
Bediendeel kachel / airco zelf vervangen . Knop liep stroef .
Draadbreuk raammechanisme bestuurderskant , zelf gerepareerd .
Er is een trekhaak gemonteerd , dit uitbesteed . Pt van dit bj heeft CAN BUS en daardoor is het meer dan wat draadjes doorknippen en doorverbinden .

Wij cruisen nog mooi even door , op naar de 20 ste verjaardag .

Mvg Sceppie

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (13)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.