Chrysler PT Cruiser 2.4i Touring (2006)

Chrysler PT Cruiser 2.4i Touring (2006)

UitvoeringPT Cruiser 2.4i Touring
Bouwjaar2006

De baas is gek geworden

In 2001 zag ik voor het eerst een Pt cruiser in het echt.
Vond het gelijk een prachtige verschijning .
Ja ik weet het de meningen zijn hier over verdeeld.
En ja ik weet het , de Pt cruiser wordt over het algemeen uitgekotst .

Maar eigenwijs als ik ben heb ik 20 jaar na dato een cruiser aangeschaft.
Dit ter vervanging van mijn MG Zs 180 die in de verkoop gaat , tenminste als er een serieuze koper zich meld.
Terug naar de cruiser .
Een 2.4 uit 2006 , handgeschakeld , relatief weinig km en in de voor ons juiste kleur.
Dat was wel even zoeken maar uiteindelijk gelukt.
Nadat de auto aangeschaft was heb ik de auto laten inspecteren door Pt cruiser specialist All Cars te Buitenpost.
Ewitt en zijn team concludeerden dat ik een goede koop had gedaan .
Ze popelden echter om de auto weer in een absolute topstaat te brengen .
Dit is gelukt en hoe , alles maar dan ook alles is gecontroleerd en daar waar nodig gerepareerd en gemodificeerd .
Gelijk een frisse APK en nu cruisen maar .
Ik ga U allen op de hoogte houden over mijn ervaringen in de toekomst .
Groetend Theo

In antwoord op Uw vraag wat er allemaal gedaan is door All Cars hier een opsomming.
Ondanks het feit dat er geen rammeltjes en dergelijke te bespeuren waren in het onderstel zijn alle rubbers , bussen , ect preventief vervangen .
Dit omdat het onderstel niet het sterkste punt is van de cruiser.
Alle vloeistoffen zijn vervangen.
Remschijven voor vervangen.
Storing in dashboard opgelost.Unit bij contactslot was de boosdoener .
Bougie en bougiekabels vervangen
Voor de rest veel puntjes op de I .

Een haas is geen konijn

Een haas is geen konijn en een Chrysler Pt cruiser is geen Mg Zs 180.

Momenteel rijdt ik in beide auto,s dus een vergelijking is wel te maken .
Eigenlijk niet eerlijk , de Mg is een echte rijdersauto en dit kun je van de Pt cruiser niet echt zeggen.

Laat ik per onderdeel de Pt cruiser beoordelen .
Verbruik ; een 6 . Circa 1 op 10 . Overweeg een lpg installatie in te laten bouwen .
Prestaties; een 7 . Oké je moet de Pt wel flink de sporen geven maar hij heeft dan echt vermogen genoeg.
In en uitstappen ; een 8 .Heerlijke hoge zit met grote deuren die wijd open gaan.
Zit positie ; een 6.5 .Beetje lastig.. Mijn vrouw zit perfect maar ik kan de juiste zithouding maar niet vinden .De cruisecontrol maakt het enigszins goed.
Rij kwaliteiten ; een 6.5 .Ook weer wat lastig . De cruiser houdt niet van verkeersdrempels , rotondes en mijn zicht bij verkeerslichten is matig .
Daarentegen is het rijgedrag op snelwegen en autowegen goed te noemen
Audiosysteem ; een 8 .Wat een geweldige geluid en bediengemak .
Bagageruimte ; een 9 .Werkelijk geweldig , in een mum van tijd bouw je de cruiser om naar een bestelauto .

Over de betrouwbaarheid valt er nog niets te melden .

Daarom wordt vervolgd .

Gewijzigde omstandigheden

Het afgelopen jaar is anders verlopen dan voorzien …
De Mg Zs 180 zou verkocht worden en de Pt cruiser zou het dagelijkse vervoermiddel worden.
De MG Zs 180 is er nog steeds , dit ivm de lpg 3 installatie .
In de Pt cruiser is niet zoveel gereden dit ivm de brandstofprijzen en de dorst van deze Amerikaan.
Wanneer er in gereden werd was het een plezier om er in te rijden .
Geen storingen of andere gekke zaken meegemaakt .
Tja idd ook nog geen 3000 km gereden in een jaar U heeft misschien een punt.
Na een verse APK is de PT geschorst voor een jaar.
Nog even doorscheuren in de Mg Zs en volgend jaar de Pt weer van stal .
Motivatie , medio volgend jaar .Geen woon werk verkeer meer.
Groetend

3,5