Chrysler Neon 2.0i 16V LE (1997)

autoreview

Chrysler Neon

Signalement

UitvoeringNeon 2.0i 16V LE
Versnellingen3, Automaat
Bouwjaar1997
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf58.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Voor het geld wat je ervoor neer moet tellen is het een zeer complete en comfortabele auto. Met
automaat, airco, alles electrisch, centrale deurvergrendeling, cruise control, verstelbaar lederen stuur, spotverlichting in de achteruitkijkspiegel, electrische koplampverstelling, gedeelde achterbank. 2.0 16 klepper 133 pk, dus pit genoeg.
De rij-eigenschappen zijn ook prima, comfortabel en toch mooi strak door de bochten (vooral voor een Amerikaan, die overigens in Mexico gebouwd is). Het interieur lijkt op het eerste oog hoogwaardig, maar als je het aanvoelt blijkt het allemaal keihard plastic te zijn. Een wonder dat het niet rammelt en klappert. Stoelen zitten prima en de stoffen bekleding blijft met warm weer ook aangenaam. Airco, verwarming en ontwaseming van de ramen
rondom werken voorbeeldig.
Het zou een grote lofzang worden, ware het niet dat ook deze Neon geteisterd werd door vooral peperdure reparaties. Zie verder onder problemen.

PROBLEMEN

De koppakking lekte al licht olie (links achter aan de bestuurderkant) bij de aanschaf, maar het werd
echt erg rond de 80.000 km. Een Neon is beslist geen doe-het-zelf-sleutelauto wanneer aan het motorblok gewerkt moet worden. Prijs van de koppakkingreparatie bij de Chrysler dealer: ruim eur 1.100... Geluk is wel dat er nu wel 3 jaar garantie op de koppakking zit.
Vlak daarna begaf de oliedrukschakelaar het wat weer een flinke olielekkage opleverde. Euro 175,00. De auto was op zich zeer betrouwbaar en we konden er veilig zeer grote afstanden mee rijden.
Totdat een paar weken geleden tijdens zeer slecht weer de benzinepomp (die ook al vanaf het begin vrij lawaaierig was) volledig de geest gaf. Een losse pomp wordt niet geleverd, wel een complete unit met zender voor het tankniveau en drukregelaar in een: Eur 680,00, alleen voor het onderdeel.
Gaat u maar even zitten. Ik heb nu een nieuwe losse pomp om in de unit te zetten in de USA besteld voor USD 140,00 en daar zit ik nu op te wachten.
Als alles weer in elkaar zit kunnen we weer rijden, maar het vertrouwen is toch echt wel weg. We hebben nu net die twee zwakke pnten van een Neon voor onze kiezen gehad en de kans is groot dat hij het verder probleemloos zal blijven doen. Maar hij gaat toch weg, temeer omdat deze meer dan 1.100 kg zware auto volgens het kenteken maar 475 kg geremd mag trekken. Ook onbegrijpelijk.
H4 lampje verwisslen is overigens ook een ramp. Tot bloedens toe haal je je handen open. Verder
vind ik de prijs van de Mopar (Chrysler/Dodge) onderdelen belachelijk hoog.
De auto is ook gevoelig voor onbalans in de wielen, het stuur trilt dan vrij snel nadat er nieuwe banden zijn gemonteerd. Vaak uitbalanceren, dus. Al met al: veel waar voor je geld, kwaliteit en degelijkheid is wat anders.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.