Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2007)

autoreview

Chrysler 300C Touring
Chrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C - interieurChrysler 300C SRT8 TouringChrysler 300C SRT8 Touring

Signalement

Uitvoering300C Touring 3.0 CRD
Versnellingen5, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf40.000 km
KM-stand laatst125.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 57.000 km

Vanaf het moment dat de 300C Touring op de weg verscheen vond ik de auto al een klassieker. In mei 2008 heb ik een 300C gekocht van 1 jaar oud met 40000 km op de teller, bij Chrysler dealer Carplan te Utrecht.

De ruimte in de auto is enorm, maar dat past wel bij mij want ik ben erg lang. Instappen gaat makkelijk en de hoofdruimte is ook goed, zelfs met glazen schuifdak. Ook kofferruimte is voldoende voor een gezin. Erg handig zijn de opbergvakken onder de vloer en aan de zijkanten in de kofferruimte.
Het interieur is degelijk afgewerkt, maar wel een beetje plastic-achtig, vergeleken met mijn vorige auto (Volvo V70). De leren stoelen zijn erg comfortabel en de zitpositie is goed af te stellen. Verder zijn er vele opties standaard aanwezig (uitgaande van het otpiepakket dat iedereen erbij koopt), zoals lederen bekleding, stoelverwarming, electrische stoelbediening, gescheiden climate control, dimmende spiegels, xenon, electrisch verstelbare pedalen en stuur, Sound system, navigatie, etc.

Het rijgedrag is zoals dat van een limousine, de 300C glijdt over de weg, maar is lastig sportief te rijden. Bij rustig optrekken hoor je de motor nauwelijks en blijft de toerenteller ruimschoots onder de 2000 toeren! De versnellingsbak schakelt zijdezacht.
Bij het inhalen kun je beter zorgen dat je eerst naar links uitwijkt voordat je volgas geeft want anders zit je al tegen je voorganger op, wat een power! Het verbruik in de stad is erg hoog, maar op de lange afstanden haal je makkelijk 1:14.

Op vakantie met de caravan gaat uitstekend, trekkracht in overvloed. Zelfs met stevig doorrijden bleef het verbruik rond 1:10.

Kortom, ik ben erg tevreden met de 300C en ben benieuwd hoe de auto zich de komende honderdduizenden kilometers blijft gedragen.

Chrysler hanteert vaste prijzen (ongeveer 350,- en 650,-) voor de onderhoudsbeurten, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

PROBLEMEN

  • 125.000 km

Scheurtje in leren bekleding van de bestuurdersstoel bij 110.000 km. De dealer Tenback in Doetinchem wilde mij niet helpen of tegemoet komen dus heb ik het zelf laten repareren. Hier bleek ook dat de stoelen van KUNSTleer zijn, terwijl in elke uiting van Chrysler over leer wordt gesproken. Regelrecht bedrog dus!

Olielekkage bij het carterpandeksel is gerepareerd bij 115000 km. Onderdelen kostte bijna niets maar wel vele uren werkloon.

Stabilatorstang en beide stuurkogels vervangen bij een andere garage, bij 125000 km.

ERVARINGEN

  • 125.000 km

Mijn auto is motorisch nog steeds in topconditie. Geen olieverbruik tussen de onderhoudsbeurten, wel de laatste tijd meer reparaties gehad aan de wielophanging voor, zoals elders beschreven.

Remschijven zijn ook nog steeds origineel, de voorste remblokken zijn bij de 120.000 km beurt voor het eerst vervangen.

De banden Pirelli P7 gaan bij mij 45000 km mee, zowel voor als achter.

Verbruik is tussen de 1:11 en 1:13, dus ook prima resultaten.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.