AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Autotests
  • Chrysler
  • 300C Touring
30

Extra extravert

Chrysler 300C Touring 3.0 CRD SRT Design (2008)

Alles is groot aan de Chrysler 300C, dus ook het stuurwiel; de zware besturing doet wel wat on-Amerikaans aan. De stoelen van de SRT Design-uitvoering zijn beter dan die van de standaardauto. Achterpassagiers hebben aan boord voldoende ruimte.
  • Autotest
3 juni 2009 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook
De Chrysler 300C is een auto die we al kennen. Het nieuws is enkel dat er een verfraaiingsset voor is met de welluidende naam 'SRT Design Group.' Voor een relatief geringe meerprijs maak je de 300C nog stoerder. De SRT-look misstaat hem niet, vinden wij.

Niet bepaald introvert, zo'n 300C Touring. En al helemaal niet als het de Hemi 6.1 V8 SRT8 betreft. Maar ja, zijn prijs van bijna een ton en zijn stadsverbruik van meer dan twintig liter per honderd kilometer kan zorgen voor een gespannen relatie met de boekhouder op de zaak.


Designpakket
Daar denken ze bij Chrysler iets op te hebben gevonden. Voor economisch ingestelde SRT-wannabe's is er nu de 300C CRD met SRT-designpakket. Het is wat oneerbiedig om hem met een actiemodel te vergelijken, maar de wijzigingen aan de dieselende standaard-300C zijn puur optisch, dat het even duidelijk is voor we verder gaan. Deze 300C CRD is uitgerust met de 'SRT Design Group'. Zo ben je helemaal de Man in Black. Of een van de drieandere lakkleuren. Het pakket bestaat uit 20-inchwielen carbon-plasticstripjes in het interieur en wat ons betreft het belangrijkste: als sportstoel uitgedoste zetels die we vanwege hun comfort graag onze huiskamer in zouden slepen. O ja, er zit ook nog een SRT-badge achterop.
Voor de Chrysler 300C geen luchtvering of hydrodynamica, maar conventionele schroefveren. Wel een beetje Amerikaans, maar toch net wat harder om het de Europese bestuurder naar de zin te maken. De voorkant is naar onze zin echter iets te soft en de achterkant een fractie te stevig. De 300C mist de strakheid van veel van zijn Aziatische en Europese concurrenten, maar is zeker ook geen zwalkende old school Amerikaan. Met dank aan Mercedes voor alle onderhuidse input. Slingerende dijkweggetjes zijn aan deze Chrysler evengoed niet besteed, vlotte highway cruises des te meer. Bij het bochtenwerk dien je sowieso wat beleid aan de dag te leggen, want toen we op een klamme ochtend een al even vochtige rotonde verlieten met een zeer ingetogen hoeveelheid gas ging de achter kant dankzij het koppel en de stevige wielen meteen al een eigen leven leiden. Veel vermogen op de achterwielen dus, want ook al is de straatsteenvergruizende Hemi onder de kap uitgelepeld, met de drieliter dieselmotor ben je bepaald geen stumper.


Rap genoeg
Die krachtbron, afkomstig van het voormalige stiefzusje Mercedes-Benz, is nog altijd goed voor een solide 218 pk en een maximumkoppel van 510 newtonmeter, dat al bij 1.600 omwentelingen per minuut beschikbaar is. Hij slaagt er behoorlijk goed in de door het uiterlijk opgewekte verwachtingen in te vullen. Ook al zorgen het grote formaat en het hoge gewicht van de 300C ervoor dat het indrukwekkende koppel niet het sensationele gevoel geeft dat je zou verwachten. Evengoed sprinten 1.845 kilo's Chrysler in 8,3 seconden rap genoeg naar 100. De V6 is gekoppeld aan een automatische versnellingsbak met vijf overbrengingen, die prima voldoet. De stuurbekrachtiging van de 300C is minder prominent aanwezig dan je zou verwachten bij een comfortabele Amerikaan: het kost zelfs wat kracht om de grote hoepel rond te draaien, vooral als er snel moet worden gestuurd.

Signalement

Merk Chrysler
Model 300C Touring 3.0 CRD
Carrosserie 5-deurs, stationwagon
Transmissie 5 versnellingen, sequentiële automaat
Aandrijving achterwielaandrijving
Prijs € 64.997

Specificaties

Brandstof diesel
Motor V6
Cilinderinhoud 2.987 cc
Maximaal vermogen 160 kW / 218 pk bij 3.800 tpm
Maximaal koppel 510 Nm bij 1.600 tpm
Inhoud brandstoftank 68 l
Lengte / breedte / hoogte 5.015 mm / 1.880 mm / 1.560 mm
Wielbasis 3.048 mm
Massa leeg 1.845 kg
Laadvermogen 515 kg
Aanhangermassa geremd / ongeremd 1.725 kg / 450 kg
Banden225/60R18Prijzen
Topsnelheid 227 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 8,3 s (fabrieksopgave: 7,9 s)
Acceleratie 50-80 km/h in D 2,7 s
Acceleratie 80-120 km/h in D 5,7s
Brandstofverbruik 0,0 l/100km
CO2-uitstoot 220 g/km
Uitgebreide specificaties

OORDEEL

  • +Soepele mercedes-krachtbron
  • +Compleet uitgerust
  • +Geweldige stoelen
  • -Ook als diesel niet echt zuinig
  • -Slecht zicht naar achteren
  • -Geen bochtenridder
  • Houd me op de hoogte over de Chrysler 300C
Chrysler Chrysler 300C

Uitgelicht aanbod

    Touring 2.7 V6

    Chrysler 300C Touring 2.7 V6

    • 2006
    • 178.776 km

    € 6.450

    3.0 V6 CDR 218PK

    Chrysler 300C 3.0 V6 CDR 218PK

    • 2008
    • 338.864 km

    € 3.950

    3.5 V6 250PK / NAP/ Android systeem / Xenon / Full options..

    Chrysler 300C 3.5 V6 250PK / NAP/ Android systeem / Xenon / Full options..

    • 2005
    • 223.021 km

    € 5.750

Meer Chrysler 300C occasions

Lezersreacties (30) (gesloten)

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

De discussie is gesloten.
Reageren is niet meer mogelijk.

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Chrysler 300C specificaties
  • Chrysler 300C occasions
  • Chrysler 300C video's
Advies en informatie
  • Chrysler 300C tests
  • Chrysler 300C gebruikersreviews
  • Chrysler 300C index
Chrysler Pacifica - Rij-impressie

Chrysler Pacifica - Rij-impressie

De hoogtijdagen van grote MPV’s zijn wereldwijd allang voorbij, maar Chrysler gaat stug door...

Lees meer
Chrysler Sebring 2.0 16V – 2008 – 391.158 - Klokje Rond

Chrysler Sebring 2.0 16V – 2008 – 391.158 - Klokje Rond

29

Met circa 350 verkochte exemplaren is de Chrysler Sebring tot groot ongenoegen van D. J. Trump...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2006)

    Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2006)

    8
    • 29 september 2018
  • Review
    Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2006)

    Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2006)

    12
    • 29 augustus 2018
  • Autonieuws
    Ook Chrysler 300C SRT met nieuw front

    Ook Chrysler 300C SRT met nieuw front

    20
    • 1 september 2015
  • Review
    Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2006)

    Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2006)

    17
    • 19 januari 2015
  • Op de rollenbank - Chrysler 300C Hemi

    Op de rollenbank - Chrysler 300C Hemi

    53
    • 19 januari 2015
  • Autonieuws
    Chrysler 300C weer in het nieuw gestoken

    Chrysler 300C weer in het nieuw gestoken

    37
    • 19 november 2014
  • Review
    Chrysler 300C 2.7 V6 (2007)

    Chrysler 300C 2.7 V6 (2007)

    36
    • 3 februari 2014
Merk
Merk
  • Autonieuws
    In het Wild: Chrysler Voyager Commercial (1993)

    In het Wild: Chrysler Voyager Commercial...

    13
    • 23 december 2020
  • Autonieuws
    In het Wild: Plymouth Valiant (1963)

    In het Wild: Plymouth Valiant (1963)

    15
    • 2 oktober 2020
  • Autonieuws
    Verlies FCA ‘valt mee’

    Verlies FCA ‘valt mee’

    20
    • 31 juli 2020
  • Review
    Chrysler PT Cruiser 1.6i Touring (2007)

    Chrysler PT Cruiser 1.6i Touring (2007)

    4
    • 29 juli 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: Chrysler-concept in gezonken schip

    De Vluchtstrook: Chrysler-concept in gezonken...

    23
    • 16 februari 2020
  • Autonieuws
    Chrysler Pacifica krijgt nieuwe neus en vierwielaandrijving

    Chrysler Pacifica krijgt nieuwe neus en...

    25
    • 7 februari 2020
  • Autonieuws
    De Vluchtstrook: Chrysler Airflow

    De Vluchtstrook: Chrysler Airflow

    34
    • 5 januari 2020

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep