Chrysler 300C Touring 3.0 CRD (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 300C Touring 3.0 CRD |
---|---|
Versnellingen | 5, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2018 |
KM-stand bij aanschaf | 302.000 km |
KM-stand laatst | 308.078 km |
Na 7 maanden zeer tevreden
- 308.078 km
Mijn 300c touring is anders dan standaard?
Verlanglijstje word werkelijkheid in aanschaf van een 300c CRD touring. Iedere auto tot op heden tover ik om in iets met een eigen design in exterieur en interieur. Ik kan wel zeggen dat ik tot heden geen andere 300c heeft gezien in Nederland die verlaagd is en voorzien is van een complete Bentley lederen bekleding alsmede dashboard en interieur delen in kleur gerestyled. Kortom een opvallende verschijning. De sloep zoals ik hem noemt heeft een metamorfose doorstaan zowel motorisch, innerlijk als uiterlijk.
Dikkebanden race?
De standaard 18 inch velgen zijn gepoedercoated in matzwart en staan op dikke Toyo banden met rondom grote sportremschijven. De verlaging is totaal met 20cm lager gegaan, aanpassing van uitlaat systeem en ophanging alsmede schroefset was dan ook geen uitzondering.
Sterke Diesel?
Ik heb duidelijk voor de sterke mercedes 3.0 liter diesel gekozen omdat het een betrouwbare motor is die makkelijk 8ton of meer kan halen mits je de bolide goed bijhoud waar nodig is.
Nooit gedacht?
Dat een 300c Chrysler Touring CRD common rail diesel 3.0 liter automaat (LX platvorm) zo snel zou zijn had ik nooit gedacht. Auto (1900kg) trekt zeer vlot op met een standaard top van 230km per uur. Tuning staat ook nog op mijn lijstje voor 40 pk of meer voor een turbo diesel. Nu 218pk en na modificatie 270pk.
Drempels, bulten en gaten wegen?
Ondanks dat Nederland slecht onderhouden wegen heeft en verschrikkelijke drempels waarbij je word afgeschoten neem ik alles met mate en beleid. Minpunten van de 300c sedan en touring zijn de ophanging en veren. Deze verdienen veel aandacht, de reden van verkoop is vaak de of achterstallig onderhoud. Zelf kan ik een hoop als hobbyist dus dat scheelt heel wat euro's.
Chrysler family?
De 300c is niet de enige Chrysler die ik nu rijd, eerder heb ik al een Crossfire en een PT cruiser mopar uitvoering in het bezit gehad. Ook deze bolides hadden een andere look dan de standaard uitvoeringen.
Gun factor?
Natuurlijk heb ook ik ondervonden of mensen het je gunnen of misgunnen om in een amerikaanse bak te rijden los van de mercedes platvorm en techniek. Nadeel is wel de autowegenbelasting hier in Nederland met 177 euro per maand. In Duitsland waar enorm veel Chryslers rijden betaal je voor het hele jaar bijna 600 euro aan belasting, en in België valt het ook mee aan belastingen.
Toekomst?
Dodge heeft nu in Amerika de Dodge Hell Cat uitgebracht, de opvolger van de Dodge magnum die bijna identiek is als de 300c touring. Misschien dat ik zoiets ook op mijn verlanglijst ga zetten.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.