Chevrolet Trans Sport 3.4 V6 (2000)

autoreview

Chevrolet Trans Sport
Chevrolet Trans SportChevrolet Trans SportChevrolet Trans SportChevrolet Trans SportChevrolet Trans SportChevrolet Trans Sport

Signalement

UitvoeringTrans Sport 3.4 V6
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand bij aanschaf10.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De auto wordt gebruikt voor langere afstanden binnen Europa en vnl. voor het vervoeren van digitale muziek-instrumenten. Alhoewel een doorrijder is de eigenaar niet een kampioen bij het stoplicht. Wanneer een Amerikaan bereden (zonder te discrimineren) wordt als een BMW dan is dat vragen om problemen. Er zijn mensen in de garage waar de auto bij de merkdealer wordt onderhouden die alles stuk krijgen en de banden moeten vervangen bij een kleine 30000 km. Ondergetekende heeft meerdere keren bijna 100000 km met een set banden gedaan. Toch mag schrijver dezes niet tot de ’I have a dream’ automobilisten worden gerekend: waar je kan opschieten moet je doorrijden.
Ik rijd sinds 1979 in USA GM’s en vnl. Chevrolet dus meen enige ervaring te hebben.
Met regulier onderhoud is er vrijwel nooit een probleem geweest, behalve dat met een eerdere Chevrolet Lumina MPV bij een kmstand van meer dan 225000 de automatische bak moest worden vervangen vanwege de lock up.
Bij de Lumina zaten de slotvangers van de achterklep in de zijkant, hetgeen veel praktischer is dan bij de huidige modellen, waar de slotvanger irritant omhoog komt in het midden van de verder vrijwel vlakke bodem. Deze slotvanger zit altijd in de weg als je instrumenten moet laden: daardoor moeten de (zware) instrumenten over de slotvanger heengetild worden. Verder voldoet de auto uitstekend. Het deinerige dat door de Europese vakpers nogal eens minder wordt gewaardeerd (dit is een eufemisme) wordt door mij als prettig ervaren. Dit is ook geen auto om mee te hoeken.
Voor de praktische kant ben ik elke dag opnieuw met de auto ingenomen, omdat de auto je niet opfokt en rustgevend wordt ervaren.
Mijn auto is een grijs kenteken uitvoering waarbij ik me wel afvraag waarom de uitstulping van de tussenwand zo ver in de laadruimte komt. Dit is een tweede praktisch nadeel, waardoor de laadopening bij de zijdeuren onnodig wordt beperkt. Voor de rest niets dan lof. Het spijt mij dan ook dat de auto niet meer leverbaar is als de huidige vervangen gaat worden.

PROBLEMEN

Geen enkel probleem, dan het onder garantie vervangen van de motorkap ivm corrosie.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens