Chevrolet Cruze 1.8 LTZ (2012)
autoreview

Signalement
Uitvoering | Cruze 1.8 LTZ |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2014 |
KM-stand bij aanschaf | 22.400 km |
KM-stand laatst | 42.623 km |
Fijne voiture
- 42.623 km
Erg gecharmeerd van de prachtige lijnen van de Cruze heb ik deze auto in augustus 2014 bij Koppen in Doetinchem gekocht. Hij is van maart 2012 en had 22716 km op de teller staan.
Hij is zeer compleet uitgevoerd met o.a. lederen bekleding en stoelverwarming.
Van binnen is hij erg ruim, de achterpassagiers kunnen ruim zitten.
Doordat de voorkant nogal rond is uitgevoerd, de nummerplaat steekt behoorlijk naar voren, was het in het begin wennen om de juiste afstand met parkeren in te schatten.
LPG-INBOUW.
In december 2014 heb ik bij kilometerstand 27334 er door Snoek Autogas in Rheden een LPG installatie van het merk Eurogas EVO 360 met valveprotection in laten leggen.
De gasringtank ligt op de plaats van het reservewiel en het normale reservewiel ligt in de zeer ruime kofferbak.
Dit LPG-systeem werkt feilloos zonder problemen. Na 2 kilometer gaat hij ongemerkt over op gas en er is geen merkbaar verschil tussen het rijden op benzine of op gas.
VERBRUIK.
Het verbruik op benzine is 1 op 12 en op gas 1 op 11. Met een volle LPG tank kom ik 500 km ver. Samen met een volle benzine tank hoef ik pas na ca. 1200 km een tankstation op te zoeken. Maar het is natuurlijk zaak om zoveel mogelijk op gas te rijden.
ONDERHOUD.
Deze fijne Chevrolet Cruze heeft alleen de reguliere onderhoudsbeurten gehad. Geen reparaties o.i.d.
RIJCOMFORT.
Het is een echte reiswagen. Na honderden kilometers stap ik zonder vermoeidheid uit. Hij ligt ook als een blok op de weg. In België moest ik in een reflex uitwijken naar de linkerrijstrook van de snelweg omdat een Belg niet de invoegstrook gebruikte maar gelijk op mijn weghelft ging rijden.
Dat ging gelukkig goed, ook omdat er links van mij op dat moment geen auto reed.
Het stuurgedrag is wat zweverig, maar niet hinderlijk. Er zullen beslist merken zijn die dat beter hebben.
GEBRUIKSKOSTEN.
Omdat ik van mening ben dat gebruikskosten nogal subjectief c.q. relatief zijn, heb ik die een waardering van 4 sterren gegeven. Een grote auto kost nou eenmaal meer dan een kleine auto.
Het is geen superzuinige motor en door de LPG moet er meer belasting betaald worden.
Aan de andere kant door het rijden op LPG zijn de brandstofkosten per kilometer gunstiger dan van menige kleine zuinige benzineauto. En daarbij kijk ik naar het werkelijke verbruik en niet naar het door de fabrikant opgegeven verbruik.
- Betrouwbaarheid4
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren