Chevrolet Corvette (2007)

autoreview

Chevrolet Corvette (2007)
Chevrolet Corvette (2007)Chevrolet Corvette (2007)Chevrolet Corvette (2007)Chevrolet Corvette (2007)Chevrolet Corvette (2007)Chevrolet Corvette (2007)

Signalement

Versnellingen6, Automaat
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2021
KM-stand bij aanschaf28.846 km
KM-stand laatst57.601 km
Lezerswaardering: 89%Keuze van de redactie
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

De beul!

  • 33.500 km

Van een beschaafde 911 naar een foute Corvette C6. Dat is wat men denkt en zegt. Nou, ik zeg, had ik eerder moeten doen! Meer vermogen, steengoede wegligging, meer ruimte, meer bagageruimte en zelfde verbruik als een 996 3,4 of 3,6. Maar dan meer vermogen, veel sneller en betere stoelen.

Deze beul rijdt met zo’n overvloed aan power dat mijn kids er van schrokken. Altijd kracht ter beschikking en met de A6 (automaat 6 versnellingen) zowel comfortabel als erg sportief te rijden.

Het flipperen vergt gewenning want links als rechts werken zowel voor op- als terugschakelen in de “S”-stand. Maar als dat eenmaal onder de knie is heb je er een behoorlijk vlot schakelende automaat aan a la tiptronic.

Ben er nu mee naar Luxemburg geweest als Italië. Perfecte sport- als toerwagen. En ik ben er maar één andere tegengekomen. Dat is best geinig tussen alle 911 en Boxsters die je ziet.

Nadelen zijn er ook, afwerking is teveel plastic en het piept en kraakt een beetje. Maar als rijder neem je dat meteen voor lief want voor 1/3 van de kosten van een echt snelle 911 rijdt je een beul die een snelle Porsche versie goed kan bijhouden (denk aan 996/997 turbo en GT3). En dan kan je nog 617 liter aan bagage meenemen. Al met al dikke pret! Het is een 300kmu+ auto en voor circa 35k moet je een goede kunnen vinden.

Fijne updates

  • 38.500 km

Zo’n Corvette uit 2007 heeft media uit 2007. Dat is tegenwoordig mooi te upgraden met AppleCarplay en AndroidAuto. En als je dat met Kenwood doet en originele koppelingen op de Bose installatie dan is het weer bij de tijd met top geluid. Een fijne upgrade die de Corvette weer bij de tijd brengt.

Daarnaast vond ik de C6 te veel overhellen in de bochten. En bij André Boer lagen nog een paar Z06 stabilisatie stangen. Die zijn ingebouwd en nu is de C6 een enorm strak sturende sportwagen geworden.

In november hebben we dit eens uitgebreid getest in de Siërra Nevada en daar door de bergen toerend bleek de C6 meer moderne sportwagens als de 991 en 992 gewoon prima bij te kunnen houden.

De C6 is nu een enorm fijne sportwagen. Met 1 tip als je er zelf 1 zou kopen. Zet er Z06 stabilisatie stangen in. Dan wordt de grijns weer een stuk groter. De media is gewoon fijn maar voor de rijbeleving minder belangrijk.

Na tweede vakantie 2022

  • 50.285 km

Net terug uit Italië. Kort daarvoor een beurt gegeven en de velgen goud laten spuiten. Maakt hem wat naar mijn eigen smaak.

Met de Corvette weer heerlijk door de bergen heen gegaan, de Apennijnen, de Duitse autobahn en mooie binnendoorroutes. En dan hier even kort de cijfers:

* gereden kilometers: 3.982
* gemiddeld verbruik per 100 km: 9,6 liter
* gemiddeld piekverbruik tochtje: 18,5 liter
* hoogst gereden snelheid GPS: 209 km/u
* storingen: 1, benzineklep vergrendeling hapert, gaat uiteindelijk iedere keer goed dicht.

Leukste conclusie is dat deze auto zuiniger rijdt dan mijn eerdere Porsche 996 en de BoxsterS 986 over de gehele afstand. Tijdens vakantie met die auto's werd het nooit beter dan 11,5 liter de 100km. Zelfde rijstijl.

Minpuntje was het kleine storinkje met de benzineklep vergrendeling. Stelt niets voor qua rijzekerheid maar als persoon die alles goed wilt hebben wel ergerlijk.

Al met al blijft de auto mij positief verbazen. Targadak eraf met 35c geen probleem. De overmeten Amerikaanse airco houdt de auto koel. Alles mee bij vertrek en nog wat leuks mee terug? Geen probleem, er is ruimte 600 liter bagageruimte. Even inhalen op een berg? Geen probleem, bak naar handschakeling en al is het stijgingspercentage 15%, bam erlangs.

Blijft een aanrader voor mensen die Amerikaans interieur kunnen waarderen icm keiharde sportwagen instellingen (magnetic ride control in sportstand en de Z06 stabilisatiestangen).

Verkocht

  • 57.601 km

Knoop doorgehakt. Maar na 2 mooie jaren besloten de auto te verkopen. Geweldig veel plezier gehad met deze machine maar na 16 jaar sportwagens switchen we thuis van PK’s naar een heerlijk vakantiehuisje in Salland tegen de Holterberg. Of het een switch wordt van V8 naar gelijke afritsbroeken is echt nog een vraag. Die stap is me echt nog te groot…

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (10)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.