Chevrolet Caprice (1994)

autoreview

Chevrolet Caprice (1994)

Signalement

Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar1994
Jaar van aanschaf2020
KM-stand laatst125.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bijna klaar

  • 190.000 km

Na aanschaf moest er nog wel het nodige aan de auto gebeuren. Ik wilde de auto naar een nette staat terugbrengen. Er waren de nodige start problemen; de auto verzoop al snel en soms lukte het niet om hem te starten. Na een langdurig bezoek aan de garage waarbij verschillende sensoren en de ontsteking werden vernieuwd was dit probleem opgelost. Daarna heb ik het interieur van een Buick roadmaster overgezet; het interieur van de Caprice was incompleet: achterbank was andere bekleding en 3e bank ontbrak in het geheel (de auto is als lijkwagen gebruikt). Bij het overzetten kwam ik de nodige roestplekken tegen en deze zijn vervolgens aangepakt door er nieuwe stukken in te lassen. Ook is zijn gelijk een paar fusee kogels en de remvoering achter vervangen. Alles uitgevoerd door mijn lokale garage, dus een behoorlijke investering. Binnenkort worden de remcilinders achter nog vervangen en dan is alles wel gedaan. Inmiddels ligt er een radio klaar en heb ik ook alle kabels om deze aan te sluiten zonder de bestaande bekabeling kapot te maken; de originele radio kan dus nog terug. De standaard speakers zijn al vervangen.
Om het geheel af te maken is er nieuw rubber onder gegaan (rondom) en zijn er wieldoppen (van een 1975 corvette) gekomen. Niet iedereen vindt het mooi, maar ik zelf gelukkig wel. Na het uitbalanceren en uitlijnen rijdt de auto nu dus weer als nieuw. De motor loopt perfect en het stuur staat keurig recht en geen trillingen o.i.d. Een stoplicht sprintje gaat heel goed: de auto komt goed van zijn plek en trekt menig andere auto eruit. Vrijwel niemand weet dat er een LT1 motor in ligt zoals deze destijds ook in de corvette lag. Rond de 290pk en een hele berg koppel staan garant voor een goed sprintje. Verder is de wegligging natuurlijk niet om over naar huis te schrijven (zeker vergeleken met mijn V70R) maar de lol is er niet minder om. Bij gladheid ga ik er in ieder geval niet de weg mee op.
Het verbruik? Ik denk rond de 1 op 5 maar heb het nog niet echt bijgehouden. Wordt vervolgd

Bakrevisie

  • 125.000 km

De eerste grote reparatie: de bak moet gereviseerd worden. De auto vertoonde enkele kuren; koude motor sloeg af en achteruit werkt nauwelijks. Dus naar de garage.
De motor problemen lieten zich eenvoudig oplossen met een paar nieuwe sensoren en een nieuwe thermostaat. De problemen met de bak betekenen een revisie van de bak. Een bekend probleem bij deze bakken; ze zijn niet zo sterk.
Verder rijdt de auto zeer goed, is ongekend snel voor zijn formaat en niemand verwacht dit ook. Binnenkort weer toeren dus.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.