Chevrolet (1971)

autoreview

Chevrolet Suburban (1971)

Signalement

Versnellingen3, Automaat
Bouwjaar1971
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf7.600 km
KM-stand laatst33.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Eerste review

  • 33.000 km

Het was toch even schrikken toen ik hier moest invullen wat het jaar van aanschaf was; 2008 al?!
Ik heb de auto nu al 2 jaar, en hoewel mensen het vaak aan mij vragen (en ik me het er dus wel bewust van was) klinkt 2008 toch anders dan 2 jaar!


Ik ben Martijn, nu 21 jaar oud en ik denk dat je rustig kan stellen dat ik “leef” voor de auto.
Het begon in de zomer van 2008, Oranje moest toevallig die avond voetballen tegen? Dat weet ik niet meer, toen we zaten te barbecueën met de buren.
“Maar wat voor auto wil je dan Martijn?” waarop ik antwoorde “Nou, dat kan ik wel zeggen maar ik denk niet dat je dat soort auto’s kent: Chevrolet Suburban uit 1975”.
“Oh!” antwoord de buurman, ik weet er nog een uit 1971 te koop staan hier vlakbij! Daar kunnen we anders wel even kijken.
En zo waren we –geheel onverwachts- onderweg die avond om bij de Suburban te kijken.
Lang verhaal kort, na een hoop afdingen heb ik hem kunnen kopen en begon mijn grote avontuur!


Nu moet u weten dat ik opgegroeid ben met dit soort auto’s.
Mijn vader heeft een auto bedrijf, en deed voorheen alleen maar Amerikaanse auto’s. Toen hij een Suburban uit 1975 had (voor zichzelf) was dat ook de eerste auto waarin ik zelf heb gereden als jongen van 12…

Dus al snel ging ik naar mijn vader om het een en ander te gaan nakijken en checken aan de auto, want zoals denk ik bij iedereen is niemand zo goed als je vader…
Ik zal het een en ander aan specificatie’s opsommen:

- Motor: 350 cui Chevrolet Smallblock (5,7 liter)
- TH-350 Automatische versnellingsbak
- Groen van kleur, met een wit dak.
- Heeft inderdaad maar 1 achterdeur, dus aan de bestuurderszijde niet!
- LPG met helaas een tankje van 80 liter (nu 72 liter)

Ik heb deze auto speciaal uitgekozen op het feit dat hij geen 4x4 had en dat er een Small Block in ligt.
Nu loopt hij als ik mazzel heb 1 op 4, dus anders was dat nog veel erger geworden.

Bij mijn vader aangekomen zijn we eerst het LPG systeem eens gaan afstellen, want dat bleek helemaal niet goed afgesteld te zijn.
Dit gaf meteen de nodige problemen, dit was tevens mijn eerste kennismaking met wat mensen noemen: Rijden met een Oldtimer.
We hebben de auto op LPG afgesteld, de auto liep goed, ik rijd weg bij mijn vader en bij het eerste stoplicht loopt de auto als een krant. Alsof hij nog maar op 5 cilinders loopt in plaats van 8…
Dus ik weer terug, wij weer kijken maar konden niks raars vinden. Dus ik rijd na een uur weer weg, en weer bij hetzelfde stoplicht liep hij nog maar op 5 cilinders, echter op benzine; geen problemen.
Ik mijn vader gebeld, die vertelde mij dat op LPG ontstekingsproblemen eerder de kop opsteken dan op benzine.
Dus ik weer terug, ontsteking stond goed. Toen echter kwam mijn vader met een multimeter aanzetten, dit begreep ik niet zo goed want ik had nog niet echt problemen met mijn accu, of dynamo (dacht ik).

Echter bleek mijn dynamo constant bij te laden met 18 volt, waar deze normaal schakelt deed hij dat niet meer…
Zelf had ik dit nooit gevonden dus ik was wederom weer blij met de expertise van mijn vader, ik heb de dynamo weg gebracht.
Daar kon een nieuwe spannings-schakelaar in gezet worden (€50) en toen was hij weer als nieuw…
Dit was het eerste probleem overwonnen, ondertussen had ik de grootste lol in mijn auto.
Mensen spreken je aan, steken hun duimen omhoog of geven je die veelbetekenende glimlach als ze je voorbij rijden.
Sommige mensen bieden op de auto, of vragen hoeveel ik ervoor wil hebben…
Volgende review zal ik vertellen over de volgende problemen, als het goed is ben ik eerder bij nu dan de problemen tevoorschijn komen ;)

4,0
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens