Cadillac Escalade 6.2 V8 Sport Luxury (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Escalade 6.2 V8 Sport Luxury |
---|---|
Versnellingen | 6, Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 3.088 km |
It's a Caddy like we know it.
- 1.585 km
Ik zal me hier eerst even introduceren. Mijn naam is Fred Rosefeld en ik ben 62 jaar van leeftijd. Ik ben een rasechte Amsterdammer, maar na 45 jaar hard werken ben ik in 2010 naar het zuid Franse Antibes verhuisd. Sinds ik mij kan heugen ben ik gek van auto's, met name Amerikaanse modellen. Mijn vader had vroeger een Chevrolet, zo'n chique wagen uit de 40's. Mijn vader komt ook uit de states, dus het zit mij ook wel in mijn bloed. Op mijn twintigste woonde ik in New York, en daar kocht ik ook mijn eerste auto, een Lincoln Continental die ik nu nog in mijn bezit heb. Zelf heb ik een Cadillac STS, maar voor mijn vrouw heb ik een week terug een Cadillac Escalade gekocht die we vorig jaar al besteld hadden.
Hiervoor hadden we dus een BMW X5, dat was eigenlijk mijn eerste europese auto en die beviel ons niet goed. Ik miste vooral het Amerikaanse comfort. Ik rij het liefst Cadillac, en voor de BMW hadden we een SRX. In eerste instanetie wilden we toen we de BMW kochten weer een SRX, maar het nieuwe model vonden we niet zo erg mooi. De Escalade was eigenlijk te groot. Dus buiten de Amerikaanse modellen wezen zoeken. Q7 lelijk, XC90 saai, RX weet ik niet maar vond ik niks en de X5 vond ik eigenlijk wel een hele mooie auto. Na een half jaar in die X5 gereden te hebben wilde ik hem niet meer. Vooral het comfort miste we dus. Ik moet wel zeggen dat de afwerking bij die auto ongeëvenaard was voor mij. Maar gewoon te nerveus en erg oncomfortabel. Dus toch maar een Escalade besteld. Overigens weet ik de preciese uitvoering niet, maar het is wel de extra lange ESV met de 6.2 motor. Kleurcombinatie gekozen, black on black met houtinleg. Verder nog gekozen voor een schuifdak en navigatiesysteem, maar standaard is het al een hele complete auto.
Na lang genoeg te hebben gewacht konden we dus vorige week onze nieuwe auto ophalen. Met de hele familie hadden we een huisje geboekt in het noorden van Frankrijk dus de BMW ingeleverd, de Cadillac op naam gezet en we konden richting noorden. De auto is de rust zelve, als je het mij vraagt een stuk beter dan de BMW. Je hoort de motor bijna niet. Ondanks dat het een enorme auto is, komt hij toch vrij vlot uit de voeten. De navigatie stelt ook niks voor, dat was in de BMW ook beter maar die gebruik ik toch erg weinig. Het geluidssysteem is wel erg goed, ik luister erg veel muziek dus dat is ook mooi meegenomen. Tsja, wat kan ik verder nog melden, het verbruik is Amerikaans, zo'n 1 op 6,4 halen we tot nu toe. Ik dacht hier op deze site te lezen dat het de zwaarste auto is die ze in Nederland verkopen. We rijden niet zo heel erg veel met de auto, mijn vrouw rijdt er mee naar haar winkel en zo nu en dan gaat er een paardentrailer achter, dat hebben we nog niet geprobeerd maar ik heb er het volste vertrouwen in. Ik had ook voor de Hybrid kunnen kiezen, dat klopt. Maar volgens mij bedoelen ze methode electromotor gewoon de motor van de ruitenwissers bedoelen, want ik heb er in gereden en het maakt geen enkel verschil, enkel in prijs, zeker hier in Frankrijk, en dat heb ik er niet voor over.
Je kunt onze vorige auto moeilijk met deze vergelijken. Deze is veel groter, luxer en comfortabeler. De BMW was sportief, goed afgewerkt en gewoon Duits, erg degelijk. Ik begon er gewoon het gekraak en gepiep van de Amerikaanse auto's te missen. Onze nieuwe Escalade is wel beter in elkaar gestoken dan onze vorige Escalade en de SRX. Nog wel veel zwart en hard plastic, en het kraakt ook nog steeds.
Meer heb ik nog niet te melden, ik zal over een paar duizend kilometers de review aanvullen, en als er animo is kan ik ook wel een review van de STS schrijven.
Geweldig
- 3.088 km
Ja, erg fijn. Hadden we deze auto maar een jaar eerder gekocht! Tot nu toe bevalt de auto heel erg goed. Hij is niet erg snel, maar dat wil je ook niet met zo'n auto. Hij is wel erg bruikbaar met zijn 3 zitrijen en enorme bagageruimte.
Ik heb ook al even over een zandpad in de heuvels gereden. Ook door de modder heen rijden gaat erg goed. De aandrijflijn geeft het grote vermogen van de motor goed door. Een vriend van me kwam met zijn G-wagen vast te zitten in dezelfde modderkuil en die kon ik gewoon los trekken met mijn auto. Een echte allroader dus.
Op de weg is hij uitermate comfortabel. Sommigen zullen het té comfortabel vinden maar voor ons is het prima. Wij rijden niet zo heel erg sportief en daarom vinden mijn vrouw en ik dit vele malen fijner dan de sportieve X5 die we hiervoor hadden.
Voor een kennis heb ik vanmorgen zijn trailer met zijn zeilboot van zijn huis naar de jachthaven getrokken, zo'n 6 kilometer. De trailer was redelijk zwaar maar hoe zwaar wisten we niet precies. Maar dat ging heel goed. Ik kon niet echt hard rijden maar dat ligt eerder aan het formaat van de trailer dan aan de auto. Volgende week moet ik met twee paarden op pad, natuurlijk heb ik daar ook het volste vertrouwen in.
Toen we naar Amsterdam gingen hebben we toch onze STS meegenomen. Eind april / begin mei moeten we weer terug omdat we een ander appartement hebben gekocht daar en moeten verhuizen, en dan neem ik deze auto mee. Want er gaan wel een paar verhuisdozen in!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.