BMW X3 xDrive20d High Executive (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | X3 xDrive20d High Executive |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 65.000 km |
Bijna ophalen!
- 8 km
Morgen ga ik mijn BMW X3 xDrive 20d ophalen. Ik heb de auto besteld met o.a. volgende opties:
High Executive pakket
Carbonschwarz metallic
Lederen Sportstoelen Nevada schwarz
Automatische transmissie met flippers aan het stuur
Lichtmetalen wielen Sterspaak 368M 18"
Head-Up display
Adaptive cruise controle
Parkeersensoren voor en achter
Achteruitrijcamera
M-Sportpakket
Glazen Panoramadak
Elektrisch verstelbare voorstoelen met geheugen
Verwarmbare voorstoelen
Adaptieve LED koplampen
Sportonderstel
Alarm klasse III
Ongeveer een maand in bezit (17-10-2013)
- 2.000 km
Op 9-9 heb ik de auto opgehaald bij de dealer. Na een uitleg van ruim een uur mocht ik de weg op met de auto. Mijn eerste ervaringen zijn erg positief. Wat een fijne automaat en wat een prachtig afgewerkt interieur. De motor is voldoende krachtig en heeft veel trekkracht. De wegligging van de auto heel goed. De auto ligt als een blok op de weg en stuurt mooi strak en met veel gevoel. Na meer ervaringen kom in terug op deze review.
Fantastisch
- 65.000 km
Ik heb inmiddels 65000 km met de auto gereden en kan tot de conclusie komen dat de auto mij fantastisch bevalt. Op het reguliere onderhoud na is de auto nog geen enkele keer bij de dealer geweest voor een defect o.i.d.
Mede door het M sport pakket vind ik het een prachtige auto om te zien waar ik dagelijks met veel plezier in rijd. De auto wordt bijna iedere week met de hand gewassen. Dit is overigens geen overbodige luxe als je de kleur carbonschwarz metallic hebt. Je ziet werkelijk elk vuiltje op de lak.
Aan de andere kant is het wel zo dat ik het een hele mooie kleur vind om te zien.
Carbonschwarz metallic is niet zo'n felle kleur als bijvoorbeeld estoril blauw, maar ook niet zo saai als standaard zwart. In de zon zit er een mooie blauwe gloed door de lak.
Ik rijd vrijwel altijd in de comfortstand omdat ik de ecostand te gezapig vind. De sportstand gebruik ik soms om snel in te halen of in de bergen.
Het multimediasysteem werk prima alleen duurt het opstarten soms wel wat lang. Ik heb de navigatiekaarten laten updaten met de versie ''2016-2''. De prijs van deze update vond in vrij hoog.
Bij 50.000 km is de auto getuned van 184 naar 225 pk, dit maakt een groot verschil in acceleratie en souplesse van de motor. (voor: 0-100 in 8,5 seconden. Na: 7,1 seconden) Qua verbruik heb ik geen verschil opgemerkt, dit komt waarschijnlijk vanwege het feit dat ik, voor mijn gevoel, harder ben gaan rijden :-).
Onlangs zijn we met de auto op wintersport geweest naar Oostenrijk. De auto bewijst zich als een perfecte reisauto met veel opbergruimte. Op de Duitse autobahn rijdt de auto na tuning nog lekkerder. Niet per se omdat de topsnelheid hoger is, maar wel omdat je tot 180 km/h een stuk meer reserves hebt.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.