BMW X1 sDrive20i Executive (2014)

autoreview

BMW X1 sDrive20i Executive (2014)

Signalement

UitvoeringX1 sDrive20i Executive
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2014
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf26.500 km
KM-stand laatst39.500 km
Lezerswaardering: 43%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onze eerste BMW

  • 26.500 km

Na ruim 250 kilometer vandaag, toch maar even de eerste ervaringen met de BMW.
Het hoe en waarom valt wel te lezen in de andere reviews, dus daar ga ik niet meer op in. In zoverre je een vergelijking kan en mag maken met een 250PK 4x4, zal ik alleen mijn eerste ervaringen nu melden . Vanzelfsprekend zullen er nog volgen inclusief een verbruiksmonitor. Even wennen een automaat, een 8 traps. De laatste auto die ik had met een automaat was de Pajero Sport. Daarnaast rijden we wel eens in de Up black Edition van mijn broertje. Allebei niet te vergelijken met dit. Het gaat heel soepel en je hoeft het pedaal maar bijna te toucheren en hij schakelt heel rustig terug of verder. Je merkt er niet veel van. Ik heb het grootste gedeelte op de cruise control gereden, want ik vond het nog lastig om hem op snelheid te houden. Wel een paar keer groot licht aangezet, pookje zit op een rare plek. Het gehele navigatie en audiosysteem werkt wel, maar de menu's zijn even wennen. Natuurlijk per ongeluk een van de kids uit bed gebeld. Er is een afneembare trekhaak onder gezet. De eerste kar hout zal er binnenkort achter moeten. De motor is net als in de Insignia een 2.0 Turbo. Deze heeft een stuk minder vermogen en koppel, maar voelt nog niet zo.Chippen? ik denk het niet, er zit in ieder geval nog 2 jaar garantie op dus, nu zeker niet. Wat ik wel erg mis is het comfort van de Insignia, de kuipstoelen. Ze noemen dit ook sportstoelen, nou ik denk daar anders over. De motor klinkt wel veel zwaarder, een mooie brom zit er in. Het rijgedrag is goed, stevig op de weg. Het windgeruis is hoger, maar valt me niet tegen. Kofferbak is een stukje kleiner, maar hij is ook korter dan de Insignia.
Hier laat ik het voor de eerste dag maar even bij.

Huidige ervaringen

  • 29.000 km

Enkele duizenden kilometers verder en wat vinden wij nu van BMW. In ieder geval is mijn vrouw helemaal in haar sas met de BMW en dat is toch ook belangrijk. Ik mis natuurlijk het brute vermogen van mijn vorige auto en aan de stoelen ga ik nog wel eens wat doen. Verder is de auto even terug geweest via de dealer naar een andere dealer in de buurt want de rechter dakstrip bleef los gaan. Snel opgelost. Het verbruik is een stuk beter als zijn voorganger, maar die zijn ook niet te vergelijken.( zie verbruiksmonitor) Maar zuiniger zijn we zeker uit. Navigatie moet ik ook nog even aan wennen. De auto heeft geen probleem met een flinke kar hout, dus dat is positief. Deze BMW wordt toch wel gezien als een "vrouwen auto "door de petrolheads. Tja, tis ook meer de keuze van 60 % van ons gezin, wat uit dames bestaat. De automaat werkt prima, de auto is lekker stil. Het nieuwe type wat uit komt is iets langer en hoger. Dat is wel positief ten opzichte van dit model.

laatste ervaringen

  • 35.000 km

Gezien de korte afstand woonwerk en omdat het gezin besloten heeft om niet meer met de auto op vakantie te gaan schiet het met de kilometers niet op. Bevalt de eerste BMW, tja, als je in het lijstje van onze auto's kijkt is dit niet echt een krachtpatser. Verbruik is prima, de 8 taps automaat is heerlijk stil en de sportstand gebruik ik eigenlijk niet. Dat heb ik maar bij mijn vorige auto gelaten dat gevoel. Daar kreeg je echt een por in je rug. Er moet geregeld een zware kar hout achter wat geen probleem is. Afneembare trekhaak doet het best.
Kofferbakruimte is niet best. 18 " winterbanden nu er onder, zwarte velgen op aanraden van de oudste zoon. Staat wel beter ben ik wel met hem eens. De 18" BMW velgen ga ik inruilen op 19 " binnenkort maar met een wel hoger bandenvlak of hoe dat ook mag heten. Ook die zijn al uitgezocht door de oudste. Niet te platte banden, vorige auto had 20" en daar had je bijna geen band meer over. De X1 kan nog veel meer hebben volgens de dealer. Maar je moet niet in een hobbelpaard belanden. Zou je hem weer kopen..?? eerlijk.. Nee. het is en blijft in mijn opinie echt een vrouwen BMW. Of voor oude mensen roepen de kinderen wel eens. Tja en dan is de auto wel weer op zijn plek. Ik heb begrepen dat het nieuwe type 50 cm langer is, wat meer ruimte achterin geeft en dat kan zeker geen kwaad. Het is echt een hele goede auto, maar voor mij is het op de versnellingsbak na, het net allemaal niet.

Foto winterbanden toegevoegd

  • 37.500 km

Toch maar een foto geplaatst van de wintersloffen.

Laatste ervaring en exit BMW

  • 39.500 km

Ik kan me niet aan het feit onttrekken dat de BMW nooit "mijn " auto geweest is. Technisch natuurlijk niets mis mee, de automaat (8 traps) is super. Maar de ruimte, die schiet echt veel te kort. Zowel achterin en de kofferbak is met 1 doos boodschappen al vol. Ik heb er recentelijk nog dikke velgen onder gezet 19 " met mooie brede banden. Hij zag er wel een stuk beter uit dan de standaard 18 ". Maar de twijfel is gebleven. Ondanks dat de BMW nog tot ver in 2017 in de garantie zit, hebben we de auto toch ingeruild en zijn we weer terug bij kracht en ruimte. Niet te vergelijken maar de BMW heeft plaats moeten maken voor een 3.2 V6 XC90. Mooie gevonden met 40K op de teller. Ik snap dat ze de nieuwe X1 50 cm langer gemaakt hebben, dat is een hele verbetering. Wel een voorstander van een X1 die nog in de garantie zit, met gloednieuwe brede velgen en banden, plus winterbanden set en weinig kilometers? Hij staat bij Venza in Almere.

3,0
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    3
  • Comfort
    3
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens