BMW i3 120Ah (2019) #2

autoreview

BMW i3 120Ah (2019)

Signalement

Uitvoeringi3 120Ah
Versnellingen1, Automaat
Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf20.500 km
KM-stand laatst21.570 km
Lezerswaardering: 46%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

aankoop BMW I 3 EXCUSITIVE EDITION

Sinds november 2013 rijd ik een outlander PHEV , met grote tevredenheid.

Ik ben denk ik een van de weinige plug in hybride rijders ben vanuit die tijd, die dus wel de auto op lade, daar waar het kon , en zo ook thuis.

Ook de fiscale regelingen uit 2013 waren voor mij een reden tot aanschaf van de outlander.

Het is alleen jammer dat bijna al die outlanders , die zwaar gesubsidieerd zijn , naar het buitenland gaan , mijns inziens een blunder van onze beleidsmakers in Den Haag.

De 2e hands outlander is perfect voor privé rijders die maximaal tussen de 30 en 40 km van hun werk wonen , en bij het werk kunnen opladen , en thuis gewoon in het stop contact.

Maar goed waarom een BMW I 3???, en onze eisen
1 )ik hou ik wel van aparte verschijningen , heb ook een van de eerste Fiat Multipla 's gereden , en bij de BMW I 3
is het zo you like it or you hate it qua uiterlijk.
2) Wij wilden kleiner gaan rijden.
3) per se elektrisch gaan rijden.
4) fiscaal aantrekkelijk
5) niet te zwaar qua gewicht
6) goed uitgerust.

Aan al deze eisen voldoet een I 3, dus op zoek naar een I 3 van 2019 , want een nieuwe met alle opties vind ik persoonlijk te duur , en zowaar 1 gevonden , een excusitive uitvoering met daarbij nog een reeks van opties, voor een redelijk bedrag en een goede inruil voor mijn outlander .

afgelopen maandag gekocht , en a.s woensdag de aflevering.
Dus zeer HAPPY en we zullen het meemaken.

Ik zal proberen deze review regelmatig bij te houden en zo ook het verbruik bij te houden .

INDIEN ER I 3 RIJDERS ZIJN MET TIPS , DIE ZIJN WELKOM




Eerste ervaringen na 1week en bijna 1100 kilometer

  • 21.570 km

de eerste week en bijna 1100 kilometer gereden , ik zal beginnen met de mindere zaken van het elektrisch rijden.

1) de laadpassen Fastned app werkt niet , de service is super want als je belt geven ze de paal vrij enken je laden , maar blijft lastig .
2) vandenbron laadpas en de app laadpas werkt goed , alleen op de app staan geen prijzen wel op de laadpaskaart via de vandenbron app.
ook de prijzen die op hun site staan kloppen niet , dus opletten
3) ook de pas van het Duitse Maingau waarmee je goedkoop kan snelladen werkt niet.
4) gisteravond bij Fastnet geladen beide palen gaven een storing aan dat er te weinig vermogen was .
5) bij lange ritten op een dag moet je echt wel plannen , maar ook dat is wennen en een mindsetting

Al deze opmerkingen hebben natuurlijk niets te maken met de BMW I3, maar wel met het elektrisch rijden , daar ik thuis niet de mogelijkheid heb om thuis te laden.

Nu de BMW I3 zelf , rijd soepel , snel , en straalt luxe uit , het niet gebruiken van de rem is wennen maar daar leer je vanzelf mee om te gaan .
Alle instellingen van de BMW, daar moet je echt even voor gaan zitten en goed alles uitvinden hoe je het naar eigen inzicht het instelt.

De navigatie van de BMW komt na 1 week rijden mij toch wel verouderd over , maar de tijd zal leren of dat in de praktijk ook zo is .
Verder vind ik de navigatie, de afslagen laat in spraak worden aangegeven , zeker vlak bij de afslagen .

Het adaptieve cruise control werk super goed , behoudens op een rotonde , dit komt waarschijnlijk omdat het werkt met een camera en niet met radar.

De file assistent werkt alleen op snelwegen , en niet op provinciale wegen , waarom , geen idee , hoop dat ze dit nog eens gaan updaten.

De BMW voldoet behoudens de laadpas problemen goed , lekkere hoge instap , veel overzicht , voelt groter aan als hij in werkelijkheid is ,niet te zwaar voor een EV auto.

De rijervaring tot op heden rijd heerlijk , verbruik nu omgv 18 KWH /100 km met deze temperaturen vind dat ik acceptabel, het gemiddelde van de gehele community ligt op zomer en winter op 16,8 KWH/100 km .

Ik zal proberen elke maand een kort verslag te maken hoe de BMW I3 bevalt , en doet

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (11)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.